Jump to content

6,5 PRC eller 6,5-284


villmannen

Recommended Posts

Tenker om man er låst til bolt med magnum støtbunn, og kort kasse velger man PRC, og betyr det lite er det vel ett fett. Lurt å sjekke prisene på dier også. Er nok mer ladedata med nordisk krutt å oppdrive til -284 også. Jeg hadde valgt -284 og skutt kjøpammo (Norma)til jeg hadde nok hylser.

Link to comment
Share on other sites

Tja, Lapua hylser koster ca. 11 kroner. og patroner er vesentlig billigere i 6,4-284. Spiller det ikke noen rolle kan du velge selv, men 6,5-284 bruker standard sluttstykkehode.

Jeg har en STR i 6,5-284 i en STR som går godt. Imidlertid bruker jeg 6,5x55 til jakt dersom en skal bruke 6,5. En annen ide er 6,5-06, den kan muligens Børsemaker Rafdal lage Blaser løp til. Jeg valgte selv 6,5-284 i STR en og kjøpte Lapua hylser. Hvorfor, fordi den går i STR og var tenkt brukt til lanhold, jeg har også 6,5x55 løp til denne som også går godt. Så jeg hadde muligens valgt 6,5x55 i dag, men morro er det. Skyter like godt med 6,5x55 i grunnen.

 

5 hours ago, villmannen said:

Dette blir nok i ein blaser. Ser Blaser levere fabrikkløp i begge kaliber. Spørsmålet er berre kven ein skal velja...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stemmer også i for 6,5x55. Skal du skyte mye? løpslevetiden på vår gamle patron kontra de nye kreasjonene er vel også ganske forskjellig. ca halvparten??

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Hirgon said:

Stemmer også i for 6,5x55. Skal du skyte mye? løpslevetiden på vår gamle patron kontra de nye kreasjonene er vel også ganske forskjellig. ca halvparten??

PRC vet jeg ikke, men 6.5-284ene mine holdt vel nesten like lenge som x55-piper. Men punktet man gir seg på er jo litt flytende... 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...