Jump to content

17 REM i Tikka T3X?


bardp

Recommended Posts

Har en Tikka T3X i 223 og en kjøpetillatelse på et 17 REM løp. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en Schultz & Larsen Legacy i 223 med et ekstra løp i 17 rem. Men så ble det nå til at jeg kjøpte en Tikka T3X i stede i 223. Kom til å tenke på om det kunne være mulig å få et 17 Rem løp til den. Noen som vet noe om dette?

 

Link to comment
Share on other sites

Ja. Jeg bruker skiftenøkkel og håndmakt med den ene pipa, den andre er det ikke spor i, så det ble ei vannpumpetang...

Du trenger ikke pipestikke, ikke på en kasse uten løs låsklakk.

 

Når du sender den rifla di til Hansen, så få han nå for all del til å gå over avtrekket også.

 

K

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, M67 said:

Når du sender den rifla di til Hansen, så få han nå for all del til å gå over avtrekket også.

Aller helst skulle jeg vel ha sent med et M67 avtrekk og fått han til å montere det.☺️

 

8 minutes ago, M67 said:

Ja. Jeg bruker skiftenøkkel og håndmakt med den ene pipa, den andre er det ikke spor i, så det ble ei vannpumpetang...

Du trenger ikke pipestikke, ikke på en kasse uten løs låsklakk.

Har ikke forsøkt å skru ut løpet så usikker på hvor mye det sitter. Men husker da tilbake fra mausertiden at de kunne sitte noe inn i h. Men da hadde en jo kammernøkkel og skikkelig stikke til løpet. Kombinert med autogen apparat. Så kom de jo alltid til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Nye Tikkapiper sitter som heia. Men det betyr jo ikke at alle må skru dem så hardt fast. Jeg har skrudd ut og inn noen piper, og jeg oppnår det jeg trenger og topp presisjon med å skru dem til med håndmakt, eller med en kort skiftenøkkel - typ med kolben mellom knærne. Nye piper i nye våpen kan sitte med flere 100 Nm.

 

Tikkaavtrekket blir utmerket med litt TLC, jeg har prøvd flere som ikke står tilbake for noe. Men om du definerer følelsen i gammelavtrekket som definisjonen på bra så må du vel det.

16 minutes ago, Sør-jeger said:

En umbrako og en liten fjær er alt du trenger :)

For å få det lett ja. Lett er ikke synonymt med bra. 

 

K

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, bardp said:

En telefon til Hansen bekreftet at de kunne fikse det for kr 6.600,-. Bare å sende inn låskassa med sluttstykket og avtrekk.

Noen muffe er ikke aktuelt.

Men skulle hat meg en pipestikke noen som vet hvor en får kjøpt noe slikt?

Det kjøper du hos Hansen!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, M67 said:

 

For å få det lett ja. Lett er ikke synonymt med bra. 

 

 

Er det folk som demonterer avtrekket på Tikka T3 og polerer og finjusterer deler?


Jeg pleier å skru skruen ut, slik at det så lett som mulig og er svært fornøyd med det.

Får man det bedre altså?

Hva gjør de med det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...