Jump to content

Jaktrifle - 6,5x55


PaalGisle

Recommended Posts

Jeg skal i løpet av vinteren, gå til anskaffelse av en jaktrifle. Kaliberet blir 6,5x55 rett og slett fordi det er det jeg allerede lader til baneskyting for hele familien.

Har etterhvert brukt mye tid til å lese om merker, og modeller for å lete etter fordeler og ulemper. Søknad til politiet er levert, men det tar vel fortsatt noen uker til det kommer svar derifra.

 

Er "fersk" som storviltjeger, men skyter 1000-1500 skudd med 6,5x55 på trening og banestevner i løpet av en sommersesong. Har i høst satt kikkert på banesaueren, men det blir mye bytting mellom diopter og kikkert. I tillegg til påfølgende kontrollskyting etter hvert bytte. Ønsker derfor å investere i en jaktrifle som kan benyttes på rådyrjakt og elgjakt (om det skulle bli aktuelt i fremtiden).

 

Men må si at dette er ikke lett å velge seg en jaktrifle.  Det jeg ønsker meg er ei robust rifle, en brukbar kikkert og en effektiv lyddemper. Budsjettpris max kr. 20 000,-

 

Er ute etter å få noen tips, ikke nødvendigvis konkrete merker og modeller, men hva bør jeg vektlegge?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...