Jump to content

Åtebu/glugge


hamilton

Recommended Posts

jeg, Ajahunter og Gasse skal bygge oss åtebu/glugge. Vi har camingvogn understell eller ei hengerramme for hånden.

Den skal værre så stor at det er plass til seng og en god stol i den. Skal også ha en varme kilde i den og da er vedovn et alternativ, noen som har prøvd det?

Hadde vært greit å fått inn noen bilder eller noen tegninger av åtebu/glugge

Link to comment
Share on other sites

få i deg ei råtten camping vogn og sveis på hengerfeste for traktor også får du inn noen vinduer du kan åpne lydløst. vinduene som er der orginalt er ikke akkurat stille. seng og stoler har du jo da ;) angående varme vil jeg anbefale noen som går på diesel/gass. gir mye mer varme og det blir stillere siden du slipper å legge inn på ved. ikke er det særlig dyrt heller.

Link to comment
Share on other sites

ja,eller gjør som jeg har gjort,sveist triangel med trekkrok fra en bil,,,,,gjort på et øyeblikk!

da har man et nyttig redskap til mange bruksområder.bruker selv å kjøre båtenhengeren,og campingvognene/gluggevognene mine med traktoren.

du har ikke noe bilder av gluggene dine?

Link to comment
Share on other sites

ja,eller gjør som jeg har gjort,sveist triangel med trekkrok fra en bil,,,,,gjort på et øyeblikk!

da har man et nyttig redskap til mange bruksområder.bruker selv å kjøre båtenhengeren,og campingvognene/gluggevognene mine med traktoren.

 

tenkte på å gjøre dette jeg og. men hadde ingen ledig triangel å "ødelegge" :P og siden jeg ikke har egen traktor så ble det lettest å bare sveise på feste til traktor også skru på bil festet når jeg skal trekke den med bilen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og en kompis snekra ei grei lita hytte på ca 5-6 kvadrat for noen år siden ..

Denne kan demonteres og flyttes.. Taket, veggene og gulvet for seg selv.

Grunnen til at vi ikke ville ha den på hjul var for å kunne flytte den med snøscooter eller ATV ut i terrenget.

Den har stått på samme sted hele tiden, men ettersom jeg har nesten 6 mil å kjøre opp dit har jeg rett og slett ikke tid til revejakt. :(

(Med mindre noen i nærheten av Arendal har et sted jeg kan sette den opp...)

 

Jeg skal ha en tur opp nå i jula og kan sikkert ta noen bilder om det er interessant.

Skulle ikke være vanskelig å endre på målene så den passer på et understell.

 

Apropos campingvogn..

Jeg jakta et par vintre fra råtten modifisert campingvogn og det gjør jeg ikke igjen..

Uansett hva som ble gjort med den så var det kondens, knirkelyder, lekkasje og det som verre er..

Er vogna skikkelig råtten er den ikke verdt mer enn en fyrstikk som åtebu etter min mening..

 

Understellet fra denne vogna hadde jeg egentlig tenkt å bygge noe nytt på, men den endte side dager

som båthenger hos en som betalte prisen vogna hadde kosta...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Trenger ikke toppstag, kan bare ha en mellom trekkstengene, og sette kula på denne

blir det stødig da? blir det ikke så den kommer til å bekke på seg ved ned bremsing og når du tar løst?

 

uansett så har jeg sveist sammen 6-7 triangler nå så :P

 

vil anbefale camping vogn! og bråker vogna når du går så fyller du opp der det knirker med lim og legger teppe på gulvet. da blir det tyst som i graven!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...