Jump to content

Hjortejakta 2020


hjortefot.com

Recommended Posts

On 12/6/2020 at 11:58 PM, magnum_mauser said:

Nytt terreng og der er so bratt att eg fekk høgdeskrekk

Jeg jakter et område i Sunnfjord som jeg betrakter som bratt og rasfarlig. For noen år siden jaktet jeg der med en kamerat nedenfor meg. Jeg skjøt kolle og kalv og fikk kameraten opp for å hjelpe med slakting. Under slaktingen hørte jeg lyder lengre opp i bratthenget og sa til kameraten at nå klatrer jeg opp og skyter en til. Etter en del klatring opp mot glattbergene kom det en bukk rasende nedover i stor fart. Jeg fikk inn et greit høyt bogskudd i det den passerte og den forsvant nedover. Etter en stund smalt det fra kameraten, og jeg klatret nedover i blodsporet til hjorten. Den fant jeg i enden av blodsporet, men i tillegg til mitt bogskudd var både over og underkjeven skutt av. Kameraten ble fortvilet og sa at han synes han hadde skutt et skudd bak bogen da hjorten stoppet litt. Han mente at så dårlig til å skyte var han ikke. Under slakting fant vi inngangshullet til kameratens skudd lavt i bogen, men terrenget er så bratt at skuddet hadde gått inn under og bak bogen og fulgt halsen oppover til det knuste både over og underkjeven.

Da er det bratt!

Link to comment
Share on other sites

@PerS Det er rett og slett absurd bratt enkelte plasser her på vestlandet! Eg hadde aldri gått opp der vi var, hvis eg ikkje hadde hatt med ein kjentmann - ein risikerer og gå seg totalt fast hvis ein drar det langt nok. Men du verden for eit nydelig jaktterreng! Glissen furuskog, akkurat passe tett og godt med dyr - eg kjem til å trivast godt her framover!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...