Jump to content

Erverv av våpen til ppc


Alyssis

Recommended Posts

Hei.
Ifølge våpenkompendiet fra POD, så skal det nå være mulig å erverve våpen til ppc også. Har noen prøvd dette? F.eks til Distinguished pistol, og Standard Semi Automatic pistol? 

 

Hvilke kriterier stilles, og hva er erfaringene sålangt? 

Link to comment
Share on other sites

jeg testa og fikk godkjent revolver til ppc1500 nå i våres.
La ved diplom på spnn ppc kurs, og typ en 1500 match og 2 av de mindre tror jeg. Var ikke noe spørsmål.
Forøvrig søkte jeg på en drøss med 357 revolvere med det som tidligere var "overlappende" bruksområder uten noen nærmere forklaring, gikk rett igjennom.

så kort fortalt, våpenkontora, hvertfall de her i sør-øst følger kompendiet slavisk. men mulig de krever dokumentasjon på ppc kurs eller stevner eller noe sånt

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, meatpukk skrev:

jeg testa og fikk godkjent revolver til ppc1500 nå i våres.
La ved diplom på spnn ppc kurs, og typ en 1500 match og 2 av de mindre tror jeg. Var ikke noe spørsmål.
Forøvrig søkte jeg på en drøss med 357 revolvere med det som tidligere var "overlappende" bruksområder uten noen nærmere forklaring, gikk rett igjennom.

så kort fortalt, våpenkontora, hvertfall de her i sør-øst følger kompendiet slavisk. men mulig de krever dokumentasjon på ppc kurs eller stevner eller noe sånt

Aktivitet (deltagelse i approberte stevner) åpner de fleste dører. Slik skal det være etter min mening.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, nhd skrev:

Aktivitet (deltagelse i approberte stevner) åpner de fleste dører. Slik skal det være etter min mening.

Jeg er helt enig.

Det største problemet mitt blir vel å finne tidligere bekreftelse/dokumentasjon på kurset. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...