Jump to content

Frilufts klokke


Ellingskapteinen

Recommended Posts

Eg har i det siste kjendt at det brenn i lommeboka, og har møkje hjelpt av det komt fram til at ej ny klokke er veien pengane må gå. Er det nokon her som har ærfaring med slike klokker retta mot friluftsliv/jakt? Eg har forstått det slik at garmin felix eit eller anna er kongen, men å bruke meir pengar på ei klokke enn det Eg betalte for rifla vert for gale synst eg, sjølv kor møkje det brenn. 

Edited by Ellingskapteinen
Link to comment
Share on other sites

Hva skal en klokke gi deg av info er jo viktig å vite noe om?


Hvis du vil ha ALT er det Garmin sin Fenix-serie eller Tactix som gjelder:
Alt av treningsfunksjoner en klokke kan inneholde i 2020, kart, navigasjon, nødfunksjoner, lang batterilevetid... lista er lang, fryktelig lang.

Men den koster noen kroner.
 

Garmin kommer med en Fenix light, Instinct:

https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/679335/pn/010-02293-00

 

Polar har Grit:

https://www.polar.com/nb/grit-x?gclid=EAIaIQobChMI4PSjt5jL6gIVDJOyCh2dTA6HEAAYASAAEgL_vfD_BwE

Edited by JernJoffen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har GPS/navigasjon på klokka mi, en eldre Garmin Fenix 3. Synes det er kjekt å kunne legge inn punkter på ukjent terreng slik at man kan finne veien tilbake. 
 

Jakter også hjort i et relativt stort og nytt terreng. Legger inn alle poster på klokka slik at det er lett å finne tilbake. Samme også om jeg kommer over potensielt nye poster. 
 

Ellers så er det en haug med funksjoner som aldri blir brukt. Men høydemåler, barometer, skritteller og stoppeklokke synes jeg er greit å ha. Alt som er relatert til trening og puls har jeg ikke bruk for, dessverre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dette er i stor grad det eg hartenkt og. Har frå før hatt ei Samsung klokke, og har irritert meg grøn over at den ikkje vil fortelje kor monge høgdemeter eg har bevega meg. Til tross for at den har altimeter. 

Pulsmåling hadde kunna vår kjekt, men om eg kan kople til eit puls belte er det nok godt nok. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Garmin Vivoactive 3. Rimelig og utgått (erstattet av 4) modell, men dekket stort sett mitt behov. Har gps, baro, puls, høyde. Men savner av og til kart. For Alpha100 er stort sett med når jeg er på skogen. Kan likevel koble opp Alpha100 (+Astro og Alpha 50) på klokka. Og ballistisk kalkulator har jeg også lastet inn på klokka. Så vil si den dekker "det meste" uten å ta alle sparepengene...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...