Jump to content

Kikkert m/avstandsmåler


mortenh88

Recommended Posts

Hei, Ser etter ny kikkert med avstandsmåler og har funnet et par alternativ i min prisklasse, ser den eldre Leica Geovid modellen er mulig å få rundt 15k, et annet alternativ er kahles sin 10x42rf. Har også vurdert En brukt Zeiss 10x45rf. 

Noen som har erfaringer og dele? Er det stor forskjell på første og andre generasjon på denne typen kikkert?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Geovid HD-modellen i 10x42 og er storfornøyd. Skal du glane lenge om gangen får du nok et roligere bilde med 8x42, men jeg pleier å støtte kikkerten mot skytestokken når jeg skal fingranske noe over tid.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, Sølvrev skrev:

..., men jeg pleier å støtte kikkerten mot skytestokken når jeg skal fingranske noe over tid.

Jeg vurderte 10x, men det var egentlig den kommentaren som vippet meg over mot å kjøpe 8x42 i stedet :-). Jeg smygjakter mest, og vil dra på minst mulig stæsj. Ikke tofot (bruker sekken om jeg skyter med anlegg) og ikke skytestokk. Så for mitt bruk er 8x perfekt :-) 

Edited by Skaubjønn
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 29.6.2020 den 8.14, mortenh88 skrev:

Hei, Ser etter ny kikkert med avstandsmåler og har funnet et par alternativ i min prisklasse, ser den eldre Leica Geovid modellen er mulig å få rundt 15k, et annet alternativ er kahles sin 10x42rf. Har også vurdert En brukt Zeiss 10x45rf. 

Noen som har erfaringer og dele? Er det stor forskjell på første og andre generasjon på denne typen kikkert?

Hei eg har en  lindu Rf1500  8x42 har brukt og testa den en del og må si at for 5900kr får en  mye for pengene har testa den mot vortex fury på dagtid og vart positivt overrasket  målte 1600 m med den og gir like rett måling som vortex.  Fury har 10x42 der merker du noe forskjell. Men var ogvtestet den på natta var nesten helt mørkt og greide og se at det var hjort på innmark. Så etter min mening får du god kikkert for pengene 👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...