Jump to content

Zeiss ASV+ kunne klikke ned.


SuperHansen

Recommended Posts

Hvordan løser man det på best måte om man ønsker og kunne klikke seg ned på 25 meter?Har reveåte på det holdet utenfor soverommet.

Om man skyter inn på 100 meter og setter zero stop,så kan man bare klikke opp.

På dette kikkertsiktet trenger jeg neppe mer klikk enn til 250 meter.Så er løsningen  og skyte inn på 25 meter?Fjerne ene pinnen på zero stop så man kan klikke andre veien?Eller skyte inn på hundre og sette pinnene så jeg har en 4-5 klikk nedover?

Noen som har en god løsning?

Link to comment
Share on other sites

Er rifla skutt inn på 100 meter så skal man ikke stille ned på så korte hold, men derimot opp... Dette pga att senter på siktet er 4-5 cm over senter i pipa. På 25 meter så må man vanligvis stille opp like mye som man skulle ha gjort på 2-300 meter. Sjekk med din ladning/kule i en ballistisk kalkulator.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar gutter.Det virker som mitt oppkonstruerte problem bunner i dårlig hukommelse.Var nesten sikker på at jeg stillte ned de gangene jeg skyter inn for enten reveåta,eller villsvinjakta.

Men logikken og Zeis hunting appen er nå enige om at det skal stilles opp ja.

Blir spennende og se hvordan dataene fra appen stemmer på papiret med forskjellig ammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...