Jump to content

15/1 Demper til 5/8-24 rifle, hva lønner seg?


Slegga1

Recommended Posts

Hadde jeg vært deg og ville hatt en fd 149 på den nye grombørsa så hadde jeg tatt direkte kontakt med produsenten. Vi har vel alle opplevd selgere som helst vil selge deg noe annet enn det du ber om og hvor det du ber om blir fryktelig vanskelig, fryktelig dyrt eller ikke like godt....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei

Etter tips fra flere av dere ( @Swift, @AsgeirK) så sendte jeg e-post til Freyr & Devik. Å joda de leverte Featherlight  149 og Landrø burde ha denne på lager. Hvis ikke kunne de få den tilsendt raskt. Så kjenner at jeg blir imponert når Markedssjefen på Landrø sitt forslag er å kappe og gjenge opp på nytt til en liten sum av 1500,-  pluss demperen selvfølgelig.

 

Så da blir det Freyr & Devik Featherlight på nybørsa allikevel.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

På 3.5.2020 den 22.14, aps skrev:

5/8-24 gjenging for demper er uendelig mye mer vanlig enn M14, M15 osv om vi ser på verdensbasis, så veldig rart de ikke har riktig.

 

jeg har flere 5/8-24 dempere. 

 

Sorry @aps, men dette gjeldet kun for taktikule børser i terrorpatroner ;) Den absolutt mest vanlige dimensjonen for dempergjenger i Norge er 14x1, eneste grunnen til at man bruker UNF tull er at en del amerikanske merker (eller rifler laget for det amerikanske markedet) kommer i UNF dim. Dempere fra USA er jo ikke-eksisterende i Norge. 

 

Når det er sagt, er det en del butikker som anbefaler det de har i hyllene istedenfor å bestille nytt ja.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...