Jump to content

Beretta 686 B-fast


jegerfranordstrand

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med 686 silver pigeon B-fast. Kan kolbeforhøyeren justeres i flere retninger?

 

Jeg liker denne utgaven som kommer i sort.  https://www.villmarksutstyr.no/produkt/vapen-1/komplette-hagler/beretta-1/beretta-686-black-edition-field-71cm-justerbar

 

Jeg er klar over at 686 silver pigeon 1 blir erstattet av MY19 men jeg tror alikevel ikke at det er så store endringer at det er verdt å betale 5000 mer for en justerbar utgave av den? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Enig! -Justerbar kolbe er oppskrytt.De som har forandrer stadig og skrur frem og tilbake alt etter hvor mange treff/bom den aktuelle dagen. 

Kanskje greit på ei hagle tenkt for kun banebruk,..men jakthagle?? 🤔 

 

Om du likevel må ha, er vel Berettas løsning en av de bedre med "minne", påstår de.

 

Ja, (de jeg sett) kan beveges også sideveis. 

Link to comment
Share on other sites

Er vel litt "gammeldags", men jeg liker "rene" linjer på mine jaktvåpen og da spesielt på hagler.

Tror det var John Dickson,.. han med sine smekre "Round Action" som skrev at ei hagle skulle være som en orm 🙂

 

Selv liker jeg ikke føle den skarpe kanten mot kinnet ved anlegg, samler smuss og skitt, forandret balanse og er skeptisk mht den praktiske nytten av...og attpåtil  styggt 😋

 

Om du derimot tror dette er en fordel, og kanskje tom er pent, så er det jo du som skal ha våpenet,.. smaken er som kjent delt.

 

Ellers et pent våpen. - Liker den sorte baskylen og Beretta's kvalitet blir du fornøyd med.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, jegerfranordstrand skrev:

Men om prisen er den samme som jeg kan få for en standardbørse uten justering er det vel like greit med justering eller?

Helt klart en fordel. Også til jakt med regulering av siktelinje/kinnkontakt med mer bekledning ryggsekkstropp osv. Hadde jeg hatt valget hadde jeg ikke vært i tvil. Men nå er våpen verktøy for meg og ikke noen skjønnhetskonkuranse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at justerbar kolbe er for baneskyting..  Men, om du ikke finner ei børse med en vanlig stokk som passer, så er justerbar også et alternativ selv for en jaktbørse. Det er tross alt stokken som treffer... 😉  Jeg mener det ikke er verdt 5000,- ekstra å kjøpe en MY19 vs en ny SP i vertfall. Ikke de store forskjellene på disse to modellene. 

 

En ny SP fast stokk selges i fra 17" på finn.no, og MY19 med fast stokk i fra 19" så vidt jeg kan finne ut i farten.   

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en ny Silver Pigeon B-fast til 16.000. Beste tilbudet jeg fikk på standard Silver Pigeon var vel 15.000 og My 19 til rundt 18.000. 

 

Så jeg er kjempehappy. Børsemakeren sa at jeg helt klart måtte forhøye kolben da standard stokk lå helt feil. Tror det er lagt inn 6 chims foran og 7 bak. Så får vi se om det må justeres noe sideveis på banen. 

Veldig fornøyd. Blir morro å ut å skyte nå! Takk for hjelp folkens

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 4/1/2020 at 12:03 PM, jegerfranordstrand said:

Jeg fikk en ny Silver Pigeon B-fast til 16.000. Beste tilbudet jeg fikk på standard Silver Pigeon var vel 15.000 og My 19 til rundt 18.000. 

 

Så jeg er kjempehappy. Børsemakeren sa at jeg helt klart måtte forhøye kolben da standard stokk lå helt feil. Tror det er lagt inn 6 chims foran og 7 bak. Så får vi se om det må justeres noe sideveis på banen. 

Veldig fornøyd. Blir morro å ut å skyte nå! Takk for hjelp folkens

 

Hvor fikk du kjøpt SP B-fast til 16 000,-? Er på jakt etter en selv, lite på bruktmarkedet om dagen. 😣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...