Jump to content

Gamlefar - på skinner!!!!!


Shadob

Recommended Posts

En hjort ble skutt i dag - og siste observasjon var på vei inn i et h..... område (bare order og kjerr overalt - og masse hjortestier).

 

Skuddtegn viste at det var bogskudd.

Det var rim på lyng/stier, men kunne ikke se hår/blodspor innenfor en 50 m`ers sirkel, så det var bare å tusle bort til bilen, og finne fram termos, og skikkelig varme klær - for her var det bare å vente :?

 

Etter en liten time - ble vorsteh`eren koplet, og vi gikk tilbake til "åstedet".

Men tok en liten "short-cut", og gikk således over sporet til de 3 hjortene som forsvant østover - for å konsentrere oss om de 2 som forsvant nordover.

 

"Gamlefar" tok selvsagt :P sporet, og det gikk mellom to små hytter som ligger i terrenget.

 

Hmm?????

De forsvant da vitterlig inn i krattskogen borti der?

 

Jo - jeg så spor der, men det var mange av de, da det tydeligvis var en "beiteplass" mellom hyttene på natterstid.

Men blod - fantes ikke.

 

 

Men - klok av tidligere "nei - kom her", fulgte jeg på, og havnet selvsagt i et bekkefar som ledet oss inn i et nytt område med orderkjærr i alle høyder og fasonger.

 

Når vorsteh`eren er i nærheten av levende/døde dyr - stopper han alltid, og snur seg forsiktig mot meg.

 

Og når jeg så det - visste jeg at hjorten var funnet.

 

Oppunder siden på bekken - hadde den lagt seg - og var død.

 

Skuddet hadde gått inn bak bog, og ut i bog.

 

Selv om dette sporet ikke var langt - ville det nok blitt vanskelig uten hund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...