Jump to content

Boyds at one stokk ?


Håvard Myren

Recommended Posts

Har akkurat satt på en slik en på Howa Minien min. Har ikke rukket å skyte med den ennå, da jeg venter på nytt sikte, men synes den virker lovende.

 

Noen plusser og minuser:

Pluss:

Den er greit priset til laminatstokk med gode justeringsmuligheter å være. Kostet 3 500,- pluss frakt hos Brownells.

Den virker solid, samtidig som den føles nett.

Plastgrepene er ganske gode, selv om pistolgrepet er kantete å holde i.

Rifla gikk rett nedi uten store tilpasninger.

Fire festepunkter for tilleggsutstyr. Det er to foran, feks til tofot og reim, samt sidemontert QD reimfeste bak og feste i underkant av kolben til feks monopod. 

 

Minus:

Rifla gikk rett nedi, men jeg måtte pusse løpskanalen på den ene siden for å sikre frittliggende pipe.

Den er ikke beddet fra fabrikk. Det bør den nok gjøres. Det var i hvert fall mer enn god nok plass til rekylklakken foran. Greit å fjerne tvilen, i hvert fall.

Noe kantete pistolgrep. Er nok en vanesak, men det er jo rart de ikke har lagt litt mer jobb i å lage et mer komfortabelt pistolAt-One.jpg.07a8343ec7f10924c2820a6b45571f4a.jpggrep. Grepene kan forresten skiftes ut om man ønsker det, til en litt større variant

Kolbeforlengeren satt nesten bom fast. Her er det tight! Fikk til slutt lirket den ut. Mulig det var slik kun på min.

Den er nok ikke i samme klasse som GRS og KKC, men disse to koster da også mye mer. 

 

Jeg angrer foreløpig ikke og ser frem til den dagen jeg får tid til å prøve rifla. Nå klager ikke jeg på den gamle plaststokken, som så mange andre har gjort, så jeg kjøpte den fordi jeg syntes den var fristende (etter å ha klådd på en i butikken hvor jeg kjøpte rifla). Det kan jo hende jeg skyter bedre med den... 

At-One1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg gikk for at one thumbhole, nettopp fordi den vanlige så kvas ut i kantene. Har skutt boen hundre grendel skued med den og er fornøyd. Men jeg måtte frese å stelle endel sqmmen med beding fornat den skulle passe som jeg mente var rett og mate skikkelig. Har hatt endel boyds tidligere og de har vært drop in passform. Dette gjelder en howa mini action.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...