Jump to content

Valg av 22 kaliber


Guest

Recommended Posts

Jeg har begynnt med diopterskytte 6.5 og vil gjerne ha en bra 22 kaliber for övning. 
Hva er et fornuftig valg?

Str 22

En Anschutz, i så fall hvilken 

Annet? 
 

Jeg har allerede en str med kikkert i vision chassis, men det blir nok en egen diopter str så snart jeg kan få overtalt det svenske politiet om at jeg har behov....

Siden jeg har stokk blir en str ca 17500 sek og det er en omtrentlig øvre grense

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Per-S said:

Du kan kjøpe .22 konverteringssett til 200 STR. Det blir et meget bra oppsett med topp presisjonspotensiale.

Det var den jeg mente med str 22. 
hvordan skyter denne sammenlignet med en anschutz i 13-20000kr klassen?

Har stokk allerede

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg var i samme situasjon som TS. Hadde tenkt å kjøpe konverteringssett. Dagen før bestilling sa min "mentor" at jeg burde kjøpe en hel rifle. Dette for å kunne trene hele året med .22. Det blir dyrt med mengdetrening med 6,5 på sommeren. Heldigvis kjøpte jeg en ny STR i .22LR. Har regnet ut at jeg sparte inn de kronene allerede første sommersesongen. Så anbefalingen er klar: Kjøp en 200 STR i kaliber .22LR. Det vil du aldri angre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Torf said:

Jeg har akkurat kjøpt en "ny" Annie 1907 for 500,-. Det er ca 29500.- under nypris..

 

Det ligger ofte billige matchrifler ute på finn.

Det finnes både en 1807 og en 1907 brukt for litt under 10 000 hos en forhandler her i Sverige. I den andre enden en walther kk300 alu til 22k

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Torf said:

I miljøet mitt har det blitt kjøpt 3 "nye"  1807 siste året for 800.-, 1000.- og 1500.-. Så kjøpe jeg en 1907 for 500.- hos J&F i romjula. Totalt er det 500.- mindre enn et avtrekk koster hos Landrø..

 

Nå ligger det en 2013 på finn til 7k.

Mye mekk å importere brukt over grensen. 

Link to comment
Share on other sites

On 2/12/2020 at 9:26 PM, Torf said:

 

 

Nå ligger det en 2013 på finn til 7k.

Fant faktisk en 2013 lokalt til ca samme pris. Den har den korte pipa. Takk for tipset. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...