Jump to content

Swarovski Z5i


vannebo

Recommended Posts

@vannebo blir spennende å se. Z3 og Z5 ble jo trukket fra markedet i Europa ifjor. Ønsket egentlig en Z5 3,5-18x44 til min kipp men synes at trådkorset virket vel tynt etter min smak. Mest mtp. at det kunne bli vanskelig å se under jakt i knappe lysforhold. Med belyst dot ville problemet elimineres. 

Link to comment
Share on other sites

@Megaloceros rart de trakk de egentlig siden de da ikke har noen produkter i prismessig mellomklasse.  Har en sånn z5 3.5-18 på kippen og det er litt tynt men det går greit. Har en z3 4-12 med 4w på jaktfeltbørsa og det retiklet er vesentlig tykkere.  Synes nesten den 2.3-12 saken virker mest interessant om den skal settes på en kipp til allsidig bruk. Av samme grunn burde jeg nok bytta plass på z3 og z5 og  😛

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det var litt rart at de trakk de. Også z4i i tillegg... Kanskje de har noe nytt på gang i et lavere prissegment? Hadde Z3 4-12 med plex retikkel på min. Fikk et ok tilbud på en ny Z4i 3-12x50 da jeg fikk for meg at den var noe bedre optisk (foruten dorull effekten på minste forstørrelse) Vet ikke om det egentlig ble en oppgradering eller ikke enda. -Det vil vel vise seg etter en tids bruk. Liker ideen om tommeskikkerter, kanskje mest på grunn av det estetiske. Vektforskjellene ift. enkelte kikkertsikter med 30mm mellomrør blir vel som du skriver ikke så stor. Om man da ikke går for en 3-9x36 eller liknende. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Elgjaeger skrev:

Synd at den med lys er så usannsynlig stygg å se til, ser jo værre ut enn første generasjon Z6i...

😄😄😄 La ikke merke til det når jeg først sjekket linken. Synes faktisk ikke den ser like brutal ut som 1.g Z6i men enig i at mye av «smekkerheten» forsvinner ja. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutter siden, Elgjaeger skrev:

Synd at den med lys er så usannsynlig stygg å se til, ser jo værre ut enn første generasjon Z6i...

😄😄😄 La ikke merke til det når jeg først sjekket linken. Synes faktisk ikke den ser like brutal ut som 1.g Z6i men enig i at mye av «smekkerheten» forsvinner ja.
Vi får håpe at Swarovski etterhvert fatter vilje til å lage kikkertsikter til en bra bit under 18 lapper (som er deres billigste kikkertsiktet pr. idag) for det europeiske markedet. 

Link to comment
Share on other sites

-Men det er forsåvidt ikke sikkert at okularhuset vil virke like massivt om man har kikkertsiktet foran seg. Diameteren på okularhuset er en god del mindre enn på z6/x5. Bildet du viser er vel fra verst tenkelige vinkel @Elgjaeger?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...