Jump to content

Hvor handler folk dippedutter til HK?


JonasB

Recommended Posts

Kjøpt meg en pang av typen HK Mark 23

 

Har funnet en side på nettet ( www.hkparts.net ) som dessverre ikke er mulig å handle fra da de ikke sender internasjonalt. Noen som har noen gode sider/butikker med lignende utvalg til mk 23?

 

Alle tips og råd tas imot med takk :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jevnagent tror jeg la ned virksomheten for flere år siden pga sykdom.

Send en epost og se om du får svar. Hvis han er igang igjen er det bare gledelig. Får du ikke svar er det nok websidene som har dukket opp igjen i en eller annen merkelig restore av data.

 

Swenor på Fetsund er HK-forhandler idag.

 

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på HK stæsj...

Jeg trenger en rekylfjær til AG3/G3/HK91 men finner ingen som vil selge til Norge. 

 

Jeg skal ikke bruke fjæra på en HK men kappe den til rett lengde og bruke den i en Winchester modell 1910, som tilfeldigvis har samme diameter og trådtykkelse på fjæra bare med litt færre viklinger. Fikk tak i ei MP5- fjær, den passer men har for tynn fjærtråd og er derfor alt for myk. Fikk også tak i Winchester 1907 fjær, den har stiv nok tråd men er for kort...

 

Brukt og utslitt fjær er lite vits, poenget er å kunne bytte ut ei utslitt fjær med en som er helt ny og til å stole på. Hvem kan levere deler til gamle G3 og dens varianter? Jeg skjønner jo at det kan være eksportbegrensninger på deler til militære våpen, men om en selger er villig til å klippe av en tomme eller så i ene enden så kan han jo eksportere noe som ikke lenger passer en G3.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Får høre med Swenor, evt med der jeg kjøpte pistolen, men virket ikke som det krydde av deler på lager og at f eks gjengebeskyttelse kom med et kjøp av lyddemper. Hjelper ikke meg da jeg ikke har tenkt til å kjøpe lyddemper med det første.

 

Har sendt mail til Jevnagent så får man se. Men utifra prisene på den siden tror jeg det er noen år siden de var aktive.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er vel Swenor som er sivil importør av HK til Norge, men Bertil O. Steen har den militære delen.

Deler er det mange som kjøper fra Tyske leverandører så lenge det ikke er registreringspliktige deler som rammestykke og piper. Sluttstykkehoder er det registreringsplikt på i Tyskland så det er også vanskelig å få ut. 

 

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

17 timer siden, NM149 skrev:

Det er vel Swenor som er sivil importør av HK til Norge, men Bertil O. Steen har den militære delen.

 

 

Bertil O. Steen tar over den sivile biten og.

 

Klippet fra HK Norge sin facebookside;

 

Kjære kunder, og andre som har interesse av å vite dette.

Vi har over tid sett at vi som distributør av Heckler & Koch ikke har kapasitet til å yte den service vi ønsker, og som vi mener våre forhandlere og kunder fortjener. For en tid tilbake ba vi derfor Heckler & Koch om å vurdere andre som distributør av merket i Norge. HK har valgt Bertel O. Steen Defence & Security AS (BOS) som ny distributør på det sivile markedet i Norge.

BOS har som kjent representert HK opp mot Forsvaret og politiet i ca 40 år og har slik sett mye erfaring med HK. De kjenner både produktene, firmaet og mange av de som jobber der.

Nøyaktig tidspunkt for at BOS overtar er ikke satt ennå, men både SweNor Import og BOS vil gjøre det vi kan for at overgangen skal bli så smidig som mulig. BOS anslår at det er sannsynlig at dette er på plass innen starten av 2020.

Vi takker alle våre HK kunder for handelen.

Hilsen
SweNor Import

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Var innom Våpensøilen for en tre ukers tid siden og spurte hvordan deletilgangen kom til å bli,og hva som kunne skaffes,og svaret var ett rungende vent-slutt.

Bertel har i skrivende stund ikke fått noe på lager,men de regnet med å ha en viss oversikt etter IWA messen(som er avlyst),så om noen ukers tid burde det være mulig å få et svar.

Vist ikke alt har tatt coronapause.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...