Jump to content
JonasB

Hvor handler folk dippedutter til HK?

Recommended Posts

Kjøpt meg en pang av typen HK Mark 23

Har funnet en side på nettet ( www.hkparts.net ) som dessverre ikke er mulig å handle fra da de ikke sender internasjonalt. Noen som har noen gode sider/butikker med lignende utvalg til mk 23?

Alle tips og råd tas imot med takk :)

Jevnagent tror jeg la ned virksomheten for flere år siden pga sykdom.

Send en epost og se om du får svar. Hvis han er igang igjen er det bare gledelig. Får du ikke svar er det nok websidene som har dukket opp igjen i en eller annen merkelig restore av data.

Swenor på Fetsund er HK-forhandler idag.

Jeg bestilte 30mm ringer til HK05 montasje (til min HK 940) her: https://www.mechsys.de/

Virket veldig seriøst, så betalte med kredittkort ... og ringene kom i posten etter en uke.

Tyskerne har orden i sysakene virker det som.  

Når vi er inne på HK stæsj...

Jeg trenger en rekylfjær til AG3/G3/HK91 men finner ingen som vil selge til Norge. 

Jeg skal ikke bruke fjæra på en HK men kappe den til rett lengde og bruke den i en Winchester modell 1910, som tilfeldigvis har samme diameter og trådtykkelse på fjæra bare med litt færre viklinger. Fikk tak i ei MP5- fjær, den passer men har for tynn fjærtråd og er derfor alt for myk. Fikk også tak i Winchester 1907 fjær, den har stiv nok tråd men er for kort...

Brukt og utslitt fjær er lite vits, poenget er å kunne bytte ut ei utslitt fjær med en som er helt ny og til å stole på. Hvem kan levere deler til gamle G3 og dens varianter? Jeg skjønner jo at det kan være eksportbegrensninger på deler til militære våpen, men om en selger er villig til å klippe av en tomme eller så i ene enden så kan han jo eksportere noe som ikke lenger passer en G3.

Takker for svar. Får høre med Swenor, evt med der jeg kjøpte pistolen, men virket ikke som det krydde av deler på lager og at f eks gjengebeskyttelse kom med et kjøp av lyddemper. Hjelper ikke meg da jeg ikke har tenkt til å kjøpe lyddemper med det første.

Har sendt mail til Jevnagent så får man se. Men utifra prisene på den siden tror jeg det er noen år siden de var aktive.