Jump to content

Hylse fast i tønne .357 magnum


mojo

Recommended Posts

Har en Colt King Cobra .357 magnum, når jeg skyter .357 ammo setter den ene hylsa seg fast i tønna, de andre hylsene kommer lett ut. 

Har prøvd med kammerbørste på drill, og smurt litt med ballistol universalolje, men det samme skjer, hylsa sitter fast.

 

Noen som har en ide til hva jeg bør gjøre?

 

 

Når jeg skyter med 38 går det så det griner, men er litt skeptisk til å skyte 357 når det er slik. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis kammeret er rent (som du har anntydet med god rengjøring), skulle ikke dette være noe problem. Er våpnet nytt, må du reklamere på det. Er det et brukt våpen, har det nok vært utsatt for en overladning og fått en bule i kammeret. Ikke noe å gjøre med, annet enn å leve med det, eller kjøpe ny tønne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Wintel skrev:

Hvor i landet bor du? Kan være greit å få noen til å se på tønna, og sjekke at du faktisk har fått pusset den helt ren - jeg er ikke helt fan av kammerbørste på drill metoden.

Bor i Kristiansund. 

Tips til hvor jeg evt kan finne børsemaker som kan ordne ut, mottas med takk:)

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, FredrikW skrev:

Hvordan ser hylsa fra dette kammeret ut? Noen rare merker / utbulinger? Hvis det er en liten skade / ujevnhet i kammeret, som hylsa "flyter" inn i ved 357-trykk, vil den kunne bli tung å få ut igjen. 

 

 

Hylsa ser helt normal ut, eller lik de andre ihvertfall. 

Jeg må sette tønna ned mot et bord for å presse den ut. Må bruke makt for å presse den ut. 

 

Link to comment
Share on other sites

Kanskje noen i nærheten har en slik du kan teste ammo og tomhylse i?
https://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ObjectID=3333685

Hadde vært interessant å få sjekket hylsa som sitter fast passer i en gauge - du kan forsåvidt teste om den passer i de andre kamrene? Jeg regner med at det er samme kammer som volder problem hver gang?

 

Du har forøvrig ikke sjans til å se en bul i hylsa med det blotte øye - det skal lite til før det kleber!

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, Geco5 skrev:

... har det nok vært utsatt for en overladning og fått en bule i kammeret...

 

Dette er nok godt mulig. 

 

Hvordan er det når du lader opp med nye (og ny kalibrerte hylser) patroner? Glir de like lett inn i dette kammeret som i de andre? Isåfall er jeg enig med Geco5. Hvis det allerede er en bule i kammeret vil hylsen utvide seg mer enn den skal og ekstraksjonen blir vanskelig. Hvis det er vanskeligere å få patronen både inn og ut er årsaken en annen, og feks rengjøring kan være på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...