Jump to content

rails på tikka t3


Marius B

Recommended Posts

Hei.

 

Vurderer å kjøpe meg en docter sight som skal sitte på en tikka t3 lite ss. Vil ha en lav montasje og så få "mellomledd" som mulig mellom rifla og montasjen. Har sett på noen montasjer i noen kataloger, men vet ikke hva de originale "sporene"/"railsene" på toppen av låskassen til tikkaen heter. Er det noen som vet det?

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste vil nok være å få tak i en picatinny skinne til T3`en og et feste til doctersighten som festes rett på railen.

Da har du muligheten til å lett ta det av og sette på en kikkert, hvis du noen gang skulle ønske det.

 

Kan være greit med en kikkert til skyting på småvilt og litt lengre hold.

Så har du et rødpunkt til drivjakt og trange poster.

Link to comment
Share on other sites

Picatinny skinne ja, finnes orginal til T3 i to versjoner.

Parkerisert (eller noe lignende) som er orginal til Tactical utgaven (har en på min SV i SS).

Og rustfri, som egentlig er orginal til Super Varminten (om ikke schau hadde rappa den for å tjene mer på den).

 

Disse er identiske i så nær som materiale og farge. Orginal picatinny skinne til T3 bygger ca 6.8mm ekstra i høyden på låsekassa, og er skrudd fast.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har montert EGW 20 MOA på

en T3 SV 6.5x55 med Meopta meostar 3x12x56.

Ser ut til å funke helt fint til nå,så da blir det vel greit på 223 også eller ? :)

(holder på å teste dette ut,finner ikke noe å sette fingeren på så langt)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har montert EGW 20 MOA på

en T3 SV 6.5x55 med Meopta meostar 3x12x56.

Ser ut til å funke helt fint til nå,så da blir det vel greit på 223 også eller ? :)

(holder på å teste dette ut,finner ikke noe å sette fingeren på så langt)

 

Hei du, kunne du postet et bilde av riggen din så jeg ser hvordan det ble? Tenker på det samme selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...