Jump to content

Passende ammo for CZ 550


hkarlsen

Recommended Posts

Greia er nok at det ikke er slik at noe ammo går bra i en Remington og noe i en Sako og noe i en CZ. Hver enkelte rifl kan ha sine egne preferanser, og noen rifler spiser alt. Jeg har ikke funnet ei ladning som ikke går bra i min Sako,

Dersom det er blinkskyting du skal drive med, trening eller konkurranse så anbefaler jeg å prøve noe med Sierras 168gr Match King kule i. Den kula går godt i flere løp enn noen annen kule. Den er ladd i:

- GGG Match King 168gr

- PMC Match 168gr

- Federal Gold Medal 168gr

- Norma Diamond Line 168gr

 

De fleste rifler spiser GGG 147gr FMJ helt OK til vanlig trening, men ikke alle gir veldig god presisjon med denne. det er en patron i den andre endan av skalaen, de 4 første er "de beste" eller de en bør kunne forvente kan brukes til konkurranseskyting på nokså høyt nivå. 147gr er bare den som normalt sett er billigst.

 

K

Edited by M67
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ZKK 601 i 308w som vel er mye av det samme, den spiser alt uten store forskjeller.

Jeg trener med GGG 147gr og har skutt opp storvilt med Fusion 165gr uten at det er nevneverdige forskjeller på treffpunkt.

Variasjonene på treff ligger nok mest på skytteren.

Dette er dog til jakt formål, og ikke nødvendigvis jakten på inner 10'ere.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...