Jump to content

Steyr Mannlicher Scout distributør/forhandler


dilFa

Recommended Posts

Hei

Hvor kan man kjøpe Steyr Scout rifle?

Jeg har funnet kun 2 butikker:

http://www.jaktdepotet.no/

http://bergen-jf.no/ i Bergen

 

Er det virkelig kun disse to butikker som selger Mannlicher våpen?

Utvalg av brukte våpen er også veldig begrenset ...

Jeg er interessert i Steyr Mannlicher Scout Kal. 223, svart, så hvis noen har en brukt til salgs det er bare å kontakte meg :-)

Takk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jaktdepotet er importør for Steyr og i praksis ortimot eneforhandler, men hvilken som helst forhandler kan bestille inn våpen fra dem.

Bergen Jakt og Fritid eksisterer ikke som firma lenger. Butikken er oppkjøpt av Bergen Aktiv, og den siste Steyr Scouten de hadde inne står nå i våpenskapet mitt 8)

Riflen kan forøvrig anbefales på det varmeste.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Steyr Scout er jeg fristet til å si IKKE KJØP!!!

 

Har en kompis som presterte å brekke av hevearmen på sluttstykket, og siden han bare leverte den til en børsemaker og ikke til importøren er det tilnærmet kav umulig å få levert deler til nettopp denne modellen... :?

Han sitter på andre året og venter på den børsa, mens kommunikasjonen mellom importør og børsemaker er omtrent fraværende.

 

Må nesten presisere at han var storfornøyd med Steyr Scout'en så lenge den fungerte da.

Link to comment
Share on other sites

:D Var forelska ei stund, men fant ut at det kunne gjøres bedre selv og Steyr Scouten ble solgt. Det er selvfølgelig ei fancy rifle men jeg synes den blir for kantete til bæring rundt låskassen/balansepunktet. Jeg snakker da selvfølgelig om scoutprinsippet som sådan med scout kikkert eller et lite rødpunkt montert foran kassen. Med 10 skudds magasinet blir det jo helt håpeløst. En M98 small ring er i mine øyne et bedre utgangspunkt, og har du behov for mer en 5 skudd er ladeklipsene uslålige.

NB! Ikke fasit, kun min personlige mening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...