Jump to content

Ladedata 9mm og 38


gken

Recommended Posts

Hei. Jeg har tenkt å lade 9mm med  Magma 125 TC Hi-Tek Supercoat kuler og jeg har N310 og N320 krutt.er det noen som kan anbefale ladedata som jeg kan teste? Skyter i production med Shadow2

Skyter også noe felt/PPC 

 

skal også lade 38 med 38/357 (358) Magma 105 SWC som skal brukes i S&W686.

 

jeg har ladet en del i 308 og 7/57R men aldring pistol amo.

Tips mottas med stor TAKK

Link to comment
Share on other sites

Til 9mm og 125gr kule ville jeg startet på 3,8 grain N320 og jobbet oppover til ca. 4.1 grain.

Pass på at kula er stor nok for løpet (0.355 løp bør ha .356 kule), nedenfor er en video for hvordan du lett sjekker dette.

 

Vær oppmerksom på at du kanskje må redusere COL fra 29mm og ned til 28.5mm eller 28mm. Selv hadde jeg valget mellom dette og gå langt over maks i tabellen for å nå faktor.

 

Til sist: 

Anbefaler å teste både faktor OG spredning på ladningen. Opplevde selv av en ladning på rett over faktor spredde masse men med 50 fps mer i hastighet samlet den perfekt.

 

Video: 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hvordan gikk de ? Fandt du ladedata til 9mm kulene ? Driver nå å støyper Lee 124 TC   Dia.356  

som jeg legger Hi Tek coating på.  Noen som har ladedata til denne ? Eller har erfaring med denne kula ?

Har prøvt med Liquid Alox, med div ladninger med N320, N330 og N340  men de ble et sørgelig resultat

Link to comment
Share on other sites

Kruttypene du har prøvd, burde alle gi god presisjon i 9 mm. Problemet er nok kulene. Sjekk diameteren i løpet ditt, sjekk diameteren på kula etter hi-tek.

Kula bør være et par tusendeler større enn løpsdia, vanligvis .358. Vær oppmerksom på, at kula kan sizes ned når du setter den i hylsa. Dette er et større problem, hvis blyet er for mykt. Min erfaring er, at hårdheten heller bør være over 15 bhn, enn under. Kjøp en ekspanderdie i .38 S&W, det hjelper. Problemet ditt er nok permanent, hvis ikke kulene måler minst .358 etter lakkering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...