Jump to content

RWS


AKL

Recommended Posts

Noen som har erfaring med denne?Driver litt sporadisk trening hjemme på 15 meter.Har sendt gjennom 1000 Eley sport som jeg fikk billig av en bekjent med unger som ikke skyter lengre.

Har bare tømt ei eske med Rws,men det føles som et steg opp i kvalitet.

Men må kanskje ut til 50-meter for å virkelig se forskjell på ammo-kvalitet?20190505_185534.jpg.5a96dea2c7a6d44a6f0df01f044d76b9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Virker som CZ'n liker de ja,syns samlingene krymper litt sammenlignet med Eley'n.Men det må skytes mer for å konkludere tror jeg.

Har lagd meg innendørs bane,så det blir å skyte på 15 meter. Tar gjerne imot tips om annen ammo som er regnet som god nok på 15 meter. 20190501_123907.jpg.9b3d01bb961fb78c49d7646953ab9835.jpg

Link to comment
Share on other sites

CCI STD og Top Shot vil fungere fint til en billig penge på 15 meter :) Ellers er jeg kjempefornøyd med SK STD pluss. Litt dyrere enn CCI og Top Shot, men veldig god i forhold til pris. Den er mye brukt på 15m innen DFS :)

Link to comment
Share on other sites

Se på Geco Rifle om du skal ha billig ammo til 15m. God nok til å skyte 10er på DFS skiva på 15 og 100m - skyter langt bedre samlinger med Geco på 15 enn du viser med RWS Match der. Med RWS Match skyter Saueren min ett rufsete hull på 15m. Da jeg testa den loten jeg har nå så brukte jeg kikkert og frontrest, og eneste måten å se forskjell på et og 5 hull var at kanten rund hullet var mer slitt etter 5 kuler gjennom... Med diopter og reim er jeg ikke helt der, men merker uansett at det er god ammo. Den holder innertier på 100m med en viss margin.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Geco er notert.Ett stort hull er vel det jeg klarer på en god dag liggende med reim og kikkertsikte (5 skudd)

Bare jeg finner en noenlunde rimelig ammo som er "bedre" enn meg er det greit😄

Trener mest stående og sittende,men artig å legge seg nedpå innimellom å prøve å skyte samlinger.

Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, AKL skrev:

Har bare tømt ei eske med Rws,men det føles som et steg opp i kvalitet.

Det kan vel ikke sies for ofte: Det er komboen rifle/ammo som er poenget. Det finner en ikke ut uten å teste. I mitt vanlige "salonggevær" er det ingen som slår CCI std. I mitt matchgevær går Eley Sport bedre enn RWS R50, og Center-X går best av de jeg har testet.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Ikke et litt stort hull 

Mnja... Jeg må nøye meg med et litt stort hull med diopter og reim. Men matchrifle, matchammo og støtte på 15m skal se slik ut:

3AAF52EC-CA6A-4AEE-B84C-BC4066A826B6-14119-00001F4C3657F8B3_zps5d1ffe12.jpg.dc5e0b62c628151db040fd507aca0a56.jpg

Det er Eley Match, for flere år siden i den tida jeg testa og testa... 5x5 skudd, gruppa oppe til høyre er skutt av sønnen min, som var ca. 10 - gruppa i midten skjøt jeg med reim, og de tre andre er skutt med støtte - av meg, inne på 15m.

Med støtte, frontrest eller tofot, og baksekk så er det ikke veldig vanskelig å skyte 5 skudd i ett og samme hull, så ei tomhylse sitter fast i hullet, på 15m. Men alle rifler har sin foretrukne ammo, og det er sjelden alt går like godt i ei rifle, men gode rifler kan bruke mye forskjellig. 

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...