Jump to content

Churchill 206 er blitt enkeltskudder..hva er galt?


FEVIK

Recommended Posts

Til min store forundring er min Churchill 206 traphagle nå blitt til enkeltskudder.

Når spenner ned hagla hjemme så klikker det første løpet / avtrekket slik det skal. Deretter skjer det ikke noe med avtrekk nr 2 før jeg har måttet velge dette løpet med løpsvelgeren på sikringen - eller det holder å ta sikringen på og av igjen. Da klikker siste avtrekket også.

Hva er galt?

 

PS. Min andre 206 syntethagle klikker ned begge avtrykkene via avtrekker rett etter hverandre.

Det er vel dønn like mekanismer i disse to haglene?

Link to comment
Share on other sites

Da ble iveren for stor..

Demonterte og skrudde opp låskassa. Problemet er rett og slett at avtrekkeren styrer en overføringsmekanisme og her er det så mye slark pga slitasje eller dårlig tilpasning fra starten av eller aller helst begge deler, at denne ikke frir de to pinnene som holder hammerene når oppspent og klar til skudd.

Når skuddet går så blir den pinnen som skulle ha gått tilbake som på bildet, liggende oppå overføringa. Når da sikring /løpsvelger dras tilbake og frem igjen så frigis pinnen og neste skudd er klart.

 

 

502C560E-A656-481A-85CD-D26EEAE400A4.jpeg.41a49f92dba2c9b6c8386ac9961744d4.jpeg

Bildet over er lånt fra hovdeknuten fra en annen tråd på dette forum. Min avtrekksmekanisme er identisk med denne.

Her må nok børsemaker på J&F sølvlodde på litt masse på avtrekkers overføring og tilpasse denne på nytt. Da blir det nok dobbelt smell igjen uten å måtte innom sikringen..

 

Link to comment
Share on other sites

Da er avtrekksmekanismen reparert. Problemet er rett og slett at overføringa fra avtrekker til hammere var slitt og lagd grader på. Slik at ikke fridde etter at avtrekker var betjent. En god omgang med lita fil og pussepads gjorde susen. Pusset alt av overføringer samtidig og smurte opp med litium fett. 

Tragisk å se hvor dårlig alle tilpasninger er gjort. Grovt som f...

Ser ut til å mangle herding av sliteflater. Kebab dette her ja🤣

Men funker iallefall nå og avtrekket ble ikke så galt. 

Så blir spørsmålet hvor lenge før må ta fila fatt igjen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...