Jump to content

SP01 Shadow i 7,65P?


Recommended Posts

En kamerat er lei av syting over bruk av 9mm på elektronikken. Løsningen må jo bli en pipe i 7.65? Men vi kan ikke ødelegge 9mm-pipa, så hva gjør en da? Jeg kan selvfølgelig lage en uriflet pipe fra bunn for lining, men det er litt uelegant. Og jeg finner ikke noen som selger .30-piper store nok til å lage pipe fra bunn. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker at det enkleste må være å høre med de større våpenhandlerne/verksteder om du får kjøpt en kassert pipe. Det er jo solgt drøssevis av SP 01 i Norge og du sparer jo masse jobb om du får tak i en pioe. Huntershouse.dk har sikkert og, om du gidder å ta inn derfra 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Hei, blåser liv i denne tråden igjen 😀

Kom  dere noe videre på dette?

Skal kjøpe meg en ny 9mm i løpet av året.

Har noen av dere noen forslag til hvilken 9mm som er det beste utgangspunktet for ett 32 kaliber konverteringsett ? 
32ACP, 32 s&w long ?

32. Rødtang er utelukket.

Er bare listefyll og har ikke andre ambisjoner enn å kose meg og ha det gøy men ser at etterhvert er noen begrensinger på baner med elektroniske skiver.

 

Link to comment
Share on other sites

7.65×21mm Parabellum. Populært i Sverige hvor det er minste tillatte kaliber i militærfelt(!):

 https://en.wikipedia.org/wiki/7.65×21mm_Parabellum

 

Samme støtbunn som 9x19, så det er bare å skifte løp og rekylfjær (og evt stille om sikter). Magasinet funker som det er, og flaskehylser er svært funksjonssikre.

 

 

Edited by OIH
Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

P210 får du jo med vekselsett i 7,65 ;)

 

Ole


Vet det, men har lyst en nyere 9 mm 

Hadde jeg hatt høyere aktivitet kunne det sikkert vært fint med en P210 i 7.65 i tillegg. Men med stengt bane og Våpenkontoret i Råde er det løpet kjørt for en liten stund.

takk for innspill 👍

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, OIH skrev:

7.65×21mm Parabellum. Populært i Sverige hvor det er minste tillatte kaliber i militærfelt(!):

 https://en.wikipedia.org/wiki/7.65×21mm_Parabellum

 

Samme støtbunn som 9x19, så det er bare å skifte løp og rekylfjær (og evt stille om sikter). Magasinet funker som det er, og flaskehylser er svært funksjonssikre.

 

 


kjempe, takk for info 😀👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...