Jump to content

Pakninger til Walther CP2 sylindere


Scoopy

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter pakninger til selve CO2 ventilen til sylinderene som brukes til blant annet Walther CP2. Har noen av dere funnet noen som selges de ? Det er ganske så enkelt og demontere en sylinder og bytte pakningene, men det er en helt annen sak og finne noen som selger dem.

 

Har også vurdert og legge gummipakningene i bremseveske da noen typer gummi kan bli fleksible etter og ha gjort det. Men det kan også ødelegge pakningene totalt.

 

Alle innspill taes mot :) Jeg vil gjerne få tak i repsett til minst 4 stykker for og ha deler liggende til de sylinderene jeg har som er tette enda en dag tar kvelden også.

 

Eventuelt er jeg også interisert i og kjøpe sylindere som er tette eller komplett pistol med sylindere som er i orden.

Link to comment
Share on other sites

Eg kontakta dei ang delar til min CP2, og fekk til svar at dei ikkje har delar til Walther lenger. Ringte også Stenvåg, og han presiserte at dei ikkje hadde delar til sylinderane.

 

53 minutes ago, Domino said:

Det kan se ut som det er en O-ring i dimensjon 14,0x3.

 

Scoopy skal nok ha pakning til ventilen i sylinderen, 14x3-ringen er pakninga mellom sylinderen og stussen på pistolen.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ute etter pakningene inne i selve sylinderen. Der sitter det en liten o-ring og en tettning som kan ligne en o-ring men er tykkere og er ikke rund i kantene. Jeg skal demontere den jeg prøve og reparere i går, og prøve og få inn bilder av delene. O-ringen mellom sylinder og pistol har jeg fått tak i....samt o-ringene til selve pistolen.

 

Abs shooting skal jeg høre med. Eventuelt skal jeg få tatt mål av de som jeg demonterer og se hva jeg kan finne av slikt.

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, pondus63 skrev:

Hjelper det med tegning?  >>  http://www.carlwalther.com/views/ev_cp2.htm

 

 

Egentlig ikke. På tegninga er det bare avbildet en sylinder og pakninga som er mellom pistolen og sylinderen. De jeg er ute etter sitter inni sylinderen, og det finner jeg ikke bilder av desværre.

 

Men vet du hvilken type gummi man skal bruke til co2 ? Det er jo forferdelig mange typer gummi typer der ute :)

Link to comment
Share on other sites

Bestilte meg en meter med 5mm urethane lisse og en med 2mm. Skal se om jeg kan lage dem selv av det. Jeg trenger egentlig bare en jigg til og kunne kappe dem helt rette på, og hvis gummien er bløt nok, så burde det holde tett ganske godt. Borrer bare ett hull på 1.5mm i midten av den 5mm lissa og da burde jeg ha en god pakning til den som ikke er en vanlig O-ring. Noe må bare prøves :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...