Jump to content

digitalt videocamera


grevlingen

Recommended Posts

hei.har et gammelt sony hi 8 camera.har tenkt og skaffe meg et nytt lite hendig kamera.jeg har somregel med meg kameraet når jeg trener hundene.jeg har kikket på canon hf 100.dette har minnebrikke som lagringsmedie.har og kikket på et noe billigere sony med 60giga harddisk.men jeg har jo ikkje peiling på dette.man får jo også dv camera.hva mener dere jeg burde gå for?

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig har mini dv kamera. Sony HCR-24

 

Det funker gull til mitt bruk, men jeg veit noen her inne sverger til kamera med harddisk og minnekort. Hver sin smak, og alt til sitt bruk, bare jeg slipper å ha det :wink:

 

Går du for mini dv kassetter, så sørg for at du får med en cd med operativsystem som funker til din PC, så du får redigert og kjørt over på dvd plater. Jeg dreit skikkelig på draget der :oops: Men nå har jeg endelig fått tak i meg en harddisk og dvd opptaker til TV'n, som også har en scart inngang. Så nå etter 2 år, har jeg endelig fått filmene mine over på dvd plater. Det er en herlig følelse :D

 

Jeg har ikke noe dvd redigeringsprogram på PC'n enda, så jeg får ikke klipt og limt, men jeg er kjempehappy for at jeg endelig kan legge bort kassettene på et trygt sted. Dem er gull verdt for meg. Har 13 kassetter av guttungen, og 3 med jakt og friluftsopplevelser.

 

Lykke til med valget, og ikke kast deg over det første og beste. Jeg ga ca. 2500,- for mitt kamera med stort stativ og 5 dv kassetter. Måtte jo ha kamera da guttungen skulle møte dagens lys for snart 2 år siden 8)

Link to comment
Share on other sites

den canon hf100 jeg har sett på koster 6300 denne tar opp på minnebrikke.dette betyr vel at den ikkje har harddisk?sonyen jeg har sett på har 60gigabyte harddisk og koster 4490.snakket med en på komplett.no han anbefalte dv kamera.et canon hv 30 tror jeg det het,men det kostet jo 7300 også da. selv synest det høres greit ut med minnebrikke eller harddisk.men får ikkje bestemt meg :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ok, en ting.. skal du bruke kamera til filming av slikt, glem hardisk. hardisk er en plate som alt lagres på, mister du kameraet kan den lett ødelegges = kamera er ødelagt.

mini-dv er litt "gammeldags" men det er etter min mening det beste valget vis du ikke bare filmer i rolige omgivelser .

 

hvor mye penger skal du legge i kameraet?

Link to comment
Share on other sites

den canon hf100 jeg har sett på koster 6300 denne tar opp på minnebrikke.dette betyr vel at den ikkje har harddisk?sonyen jeg har sett på har 60gigabyte harddisk og koster 4490.snakket med en på komplett.no han anbefalte dv kamera.et canon hv 30 tror jeg det het,men det kostet jo 7300 også da. selv synest det høres greit ut med minnebrikke eller harddisk.men får ikkje bestemt meg :roll:

 

Har brukt canon Hf100 hd i litt over 6mnd nå, meget bra kamera! Har tidligere brukt Canon MVX3I som regnes som ett MEGET bra DV kamera men er nok ikke i nærheten av HF100.

Bruker Pinnacle 12.1 og en ekstern hardisk på 1TB til redigering(ca 1000 lappen pr stk) Det greie med brikkene er at de nå øker i størrelse og vil passere hardisk kamerane i løpet av kort tid + prisene på brikker stuper. Brikken settes enkelt i PC og du får frem bilde fra hver sekvens og bare "drar og slipper" det du vil ha over på PC. En annen fin ting med brikke er at det ikke er motorer i kamera og du slipper "motorstøy" fra kamera under stille dager i skogen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg har også kjøpt et Canon HF100 nylig.

Har ikke rukket å teste det så veldig mye, men er imponert så langt.

Mitt eneste problem er den gamle pc'n jeg har. Store problemer med å spille av klippene. Har forsøkt ulike avspillingsprogrammer uten hell.

Må nok oppgradere med ny pc.

 

Har ikke de store datakunnskapene. Kan det hjelpe og redigere/spille av klippene ved hjelp av ekstern harddisk, Troll?

Link to comment
Share on other sites

Har ett Sony SR12 eller noe i den duren.. Jeg gikk for utgaven med 160GB HD fremfor en rimeligere men identisk utgave minde HD. Om du skulle gå for ett slikt kamera, så er mitt tips å spare penger ved å velge den minste HD'en. Det vil holde lenge! Har enda ikke klart å fylle disken, enda jeg tar opp i største oppløsning.

 

Ett annet tips om du kjøper dette kameraet.. kjøp også vidvikel linsen laget for kameraet, den er kjekk innendørs :wink: Ellers er kameraet vunnet en del tester og man må være ganske kresen for å ikke like det. Slowmotion funksjonen er selvsagt morsom, uante muligheter der :)

Ja.. ett tips til, jeg kjøpte krimskrams som veske, batterier, vidvikel, lys med blits og undervannshus via Amazon. Amazon selger ikke slikt ut av junait'n, så det jeg gjorde var å få en bekjent til å videresende. Sparte MYE på det, vanskelig å få tak i det her til lands også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...