Jump to content

Moskushodeskinn


villreinjegeren

Recommended Posts

Nå har det skjedd det som ikke skulle skjedd:

For snart 3 år siden leverte jeg capen (hodeskinnet) av moskusen min til preparant til utstopping, skinnet var ferdig garvet slik at det var bare å bløte opp og montere.

 

Fikk beskjeden her om dagen, skinnet er møllspist, fy faen tenkte jeg, der gikk det hodeskinnet til helvete.

Nå må jeg få tak i nytt skinn, eller eventuelt en skalle da skallen er bearbeidet slik at den skulle passe i formen, (bare ben under hornplatene igjen)

 

Så jakten på skalle eller skinn til hodet av en stor okse har nå begynt, Mulighetene slik jeg ser det er moskusfarmen i Troms, eller Oppdal bygdealmenning, eller en tur til Grønland for å skyte en.

 

er det noen her som kan tipse meg om noen i Moskusfarmen i Troms???

Link to comment
Share on other sites

Kontakt broderen han har ett hodeskinn liggende til moskus!hvordan pokker kunne møll ødelegge det andre hodeskinnet ?

 

Takk Donner, Hvordan, ja det vet bare han, har det ligget og reks i verkstedet hans i 3 år kan man vel ikke venmte noe annet, en gang før hadde jeg en 8 spirs stanghornelg som skulle bogmonteres, der gikk også skinnet til helvete, det hadde surna for`n.

Han fikk tak i nytt og trofeet er i orden.

 

Jeg skal ta kontakt med bror din Donner.

 

PS. dette er ikke den taxidermisten jeg vanligvis bruker, hadde han fått dette, hadde ikke dette skjedd det er helt sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...