Jump to content

Hva kan jeg bruke minkpelsene til?


Perpålsa

Recommended Posts

Jeg har laget mine egne pelskreasjoner i årevis. Blant annet har jeg mange pelsvarmere til mine pelskledde kroppsdeler. Farger og pelstyper varierer med årstiden – om vinteren går det gjerne (heh!) i mink eller utbenet (heh!) rødrevhale, mens jeg om sommeren foretrekker musepels (heh!) eller restene av den gamle pointeren. Her er jeg kledt til juleball i revisorforeningen – derav neglelakken.

 

mars140.jpg

 

Mine første pelsarbeider var – på mange måter – med dirigenten i skolekorpset på ungdomsskolen. Til henne laget jeg først en bh i pelsverk, noe som førte til mye pels og etterhvert mye verk også. Men fin ble den:

 

wildminkbra.jpg

 

Faktisk så fin at jeg endte opp med å lage et helt aftenantrekk. Legg merke til kaninpelspåsettet og hvordan det følger den naturlige kroppsbehåringslinjen. Svært elegant, om jeg selv må si det.

 

bm13lefe.jpg

 

Min kone reagerer dessverre ikke på pelsundertøy på samme måte, men det hender jo hun bruker kreasjonene likevel, for min skyld. Som dere ser, kler hun dem heller ikke særlig godt:

 

Fur-Trimmed-G-String-and-Bra.jpg

Link to comment
Share on other sites

Se der ja! Godt du legger ut bilder av kreasjonene dine Hopalong :lol: Mye fint der altså, men jeg foretrekker litt mer dekkende plagg. Sånn som for eksempel denne pelsjakka jeg lagde etter endt sesong i fjor:

fur_boy.jpg

Ikke så værst, eller hva?

 

Har dessverre ikke så mye pels å lage av i år, så det får vel bli en kaffepose eller noe slikt isteden 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laget mine egne pelskreasjoner i årevis. Blant annet har jeg mange pelsvarmere til mine pelskledde kroppsdeler. Farger og pelstyper varierer med årstiden – om vinteren går det gjerne (heh!) i mink eller utbenet (heh!) rødrevhale, mens jeg om sommeren foretrekker musepels (heh!) eller restene av den gamle pointeren. Her er jeg kledt til juleball i revisorforeningen – derav neglelakken.

 

mars140.jpg

 

Mine første pelsarbeider var – på mange måter – med dirigenten i skolekorpset på ungdomsskolen. Til henne laget jeg først en bh i pelsverk, noe som førte til mye pels og etterhvert mye verk også. Men fin ble den:

 

wildminkbra.jpg

 

Faktisk så fin at jeg endte opp med å lage et helt aftenantrekk. Legg merke til kaninpelspåsettet og hvordan det følger den naturlige kroppsbehåringslinjen. Svært elegant, om jeg selv må si det.

 

bm13lefe.jpg

 

Min kone reagerer dessverre ikke på pelsundertøy på samme måte, men det hender jo hun bruker kreasjonene likevel, for min skyld. Som dere ser, kler hun dem heller ikke særlig godt:

 

Fur-Trimmed-G-String-and-Bra.jpg

:lol::lol::lol::lol::lol: HERREGUD SÅ BRA....like før jeg daua av latter :lol::lol::lol::lol: sitter og vrir meg i sofaen.

Har lenge ønsket meg en mink-bikini med snømus-kant :roll: av revejegeren ( og dette er altså harde fakta), men da min lille langt-fra-tungeklipte :roll: datter på 6 fikk høre dette..... sa hun at våt pels bare lukta stygt :shock::roll: veeeel...

Ellers til trådstarter: lag en muffe til elskerinna. Da får du garantert kjørt deg en stund framover :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mye morsomt her ja. :lol: Det burde være mye inspirasjon i Hopalongs bilder!

 

BTT:

Jeg ville brukt minkpelsen til å lage ei ordentlig skinnlue til vinteren, à la en såkalt bomber hat, a.k.a. aviator bomber hat På utsida bruker du impregnert, kraftig dunlerret. Noen råd når du skal sette i gang: Sprett opp den originale sømmen forsiktig og løsne skinnene fra hverandre. Når du skal skjære skinnene, bør du gjøre det riktig: Skjær på baksida, bruk en skarp kniv (helst en skalpell!), og skjær ikke dypere enn at du akkurat kommer gjennom huden. (Ikke kutt hårene!)

 

En annen ting litt av skinnet burde duge til, er en real pelskant til anorakken.

 

Lykke til!

 

 

 

Hvis du skulle ha behov for å avhende litt, så er jeg bare en PM unna.

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg kledt til juleball i revisorforeningen – derav neglelakken.

 

mars140.jpg

*går ut og vasker øynene i Klorin*

 

Takk skal du f@£nmeg ha, mann. Jeg skulle akkurat til å sette meg til middagsbordet! Du kan forøvrig regne med å motta faktura på to Valium og tre sovetabletter som jeg antakeligvis kommer til å trenge for å få sove i kveld. Bilder inni hodet mitt, åh, bilder...!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...