Jump to content

Vekt Schultz & Larsen classic dl


Svein37

Recommended Posts

På 8.11.2018 den 17.52, opsahl skrev:

Min er akkurat 3.1kg med 43cm Ø16 løp, std. bolt og 3sk kort mag (.308). 4.4kg "jaktklar" med reim, Atec Hertz 119 og Zeiss V6 2-12x50 på S&L montasje for zeiss-skinne.

Kan jeg spørre om hvordan du liker børsa, er du fornøyd me den? Vurderer å skaffe meg systemrifle men de er mye å velge mellom, å jeg har ikke noe erfaring med rifler som man skifter kalibre på.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Svein37 skrev:

Kan jeg spørre om hvordan du liker børsa, er du fornøyd me den? Vurderer å skaffe meg systemrifle men de er mye å velge mellom, å jeg har ikke noe erfaring med rifler som man skifter kalibre på.

Godt fornøyd med Classic DL. Har en kort .308 nå, er i ferd med å anskaffe et 6.5x55 matchløp til jaktfelt/bane og et i 300wsm til bøjakt. Perfekt avtrekk rett ut av esken og nydelig sluttstykkegang, alt er i stål og er veldig solid. Veldig enkelt løpsbytte som ikke endrer treffpunkt nevneverdig ved skifte. Samme med montasjer til optikk, jeg kan plukke av og på kikkert uten å endre treffpunkt. Blir veldig fleksibelt sånn, kan sjonglere optikk og løp uten bekymring. Trestokken er nett og behagelig til jaktbruk, men fortreet er for mykt til at tofot er noe særlig poeng, om det er aktuelt (stokket tar i løpet når jeg legger press på tofoten). Vurderer derfor en ny stokk til banebruk, så kan jeg heller skifte til orginalstokken til jaktbruk.

 

Det er en egen tråd for S&L her inne, Schultz & Larsen-Klubben. Der finner du en god del erfaringer!

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, opsahl skrev:

 Trestokken er nett og behagelig til jaktbruk, men fortreet er for mykt til at tofot er noe særlig poeng, om det er aktuelt (stokket tar i løpet når jeg legger press på tofoten).

 

 

Dette løser du lett med å pusse ut litt ekstra tre fra løpskanalen. Har gjort dette selv. Null problem å bruke tofot.

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, hewi skrev:

 

Dette løser du lett med å pusse ut litt ekstra tre fra løpskanalen. Har gjort dette selv. Null problem å bruke tofot.

Godt poeng, har tenkt tanken men aldri fått surret meg til å gjøre det. På tide å få gjort noe med det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...