Jump to content

Hundegård tegninger/ bilder


tussehaugen

Recommended Posts

Carport hørtes lurt ut. Jeg har en hundegård med 12 m2 utedel og 2 m2 innedel. Tak over hele. Støpte søyler som står litt nede i bakken. 2"8 liggende på høykant i stolpeskoene og 2"8 (som er overdimensjonert, men jeg likte utseendet det ga) stående for å lage bæring til tak. Mellom de stående 2"8`ene har jeg satt inn hundegårdselementer. Vippeluke til innedel fra luftegård, samt et vindu på 50x50 for lufting. Dør inn til både luftegård og innedel. Seng/liggeplass både inne og ute. Liggeplassen ute er opphøyet (liten rampe). Bikkja liker å ligge litt høyt ute.

BAD13013-37D1-44FC-AA9F-085AE0B5E3FB.jpeg

Edited by Cruiser
Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke så dumt å lage en sluse. Slik at du kan stenge ei dør bak deg før du åpner inn til bikkjene. Serlig lurt når andre enn deg skal fore. Nedgravd netting eller plank på innsiden, hindrer at luringen kan grave seg ut. Horisontal spilekledning av feks 1x2" imp gir god skygge. Takrennenedløp ned i et trau er lettvindt mtp vann. 20-30 kvadrat ruver litt det. Jeg ville nok sett på materialvalg og løsninger som står i stil til andre bygg på tomta. Og også prioritert et oppvarma rom til alt av hundeutstyr og mat. 

Link to comment
Share on other sites

At det ruver litt er ikkje problem, har go plass. Må nesten bygge slik for vi har skikkelig vinter og gjerde som er på 180cm var heilt nedsnødd for to år sidan...

Carport er ikkje dum tanke, har vurdert det men vil gjerne ha litt andre ideer også.

Mange gode tips, men kom gjerne med fleire👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...