Jump to content

Nybegynner Open pistol


Sku

Recommended Posts

Er nybegynner, og har et spørsmål som jeg håper dere som har vært med i gamet en stund kan svare på.

Jeg kommer aldri i livet til å betale 35-40kkr eller hva det koster for en Open pistol.

Har man noen sjans til å konkurrere (fra nedre 1/4 til midten av resultatlista er akseptabelt ) med en vanlig pistol med rødpunkt og påskrudd kompensator, mot de som har Open racing pistoler  ?

Feks den nye modellen til Canik,  TP9 Elite Combat (se bilde, men da med lyddemper bytta ut med en påskrudd kompensator).

 

Canik tp9-elite-combat.jpg

Edited by LynxCAT
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

På vanskelige L3 / 4 / 5 skyter prod 80-85% av open ish

 

så skyter du under det, er det ikke pistolen som er handicappet 😛 

 

Desverre er IPSC slik at det er mest indianern som er viktig, pilen har overraskende lite å si bare den veksler. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Som en som konkurrerer i sjiktet du har sett deg ut (nedre tredjededel av lista) så kan jeg jo si hva jeg tenkte på før jeg bestemte meg for å kjøpe hyllevare.

Det var et øyeblikk jeg vurderte en Glock med fancy avtrekk, komp, rødpunktmontasje i ramma (ikke sleiden) og tommelhylle og alt sånt som hører til. Det vil ikke koste like mye som en ferdigpistol, og jeg har sett andre ha slike løsninger som tilsynelatende var velfungerende. Men hva sparer man egentlig på det?Delene koster påfallende mye synes jeg. Spesielt når jeg egentlig ikke helt visste hvor mye knot det kom til å bli med å få den fungerende. Jeg er helt analfabet til å skru, og alle som jeg ville ha spurt om hjelp skjønte tydeligvis tegninga og anbefalte meg en CZ.

 

 

...så jeg endte opp med å kjøpe en rett-ut-av-boksen czechmate istedenfor.

 

Det kosta mye, men du verden så gøy!

 

Edited by AndersR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...