Jump to content

270 win med N-135


KAOS

Recommended Posts

Hei! Hvis du ser her: http://www.lapua.com/fileadmin/user_upl ... de2008.pdf

på Burning Rate chart. (Kart over relativ brennhastighet på div. krutt).

Og så samenligner du her: http://data.hodgdon.com/cartridge_load.asp

Så har du et utgangspunkt til å sammenligne. I følge dette skal det være fint mulig å bruke så raske krutt som N-135 i ei 270 win.

 

MEN...Stol ikke blindt på Listen over relativ brennhastighet, vær kritisk og tenk gjennom ting.

 

Lykke til og start på min. :D

Link to comment
Share on other sites

når jeg lader 100 grs rem bulk kuler i 270 har jeg den siste tiden brukt 50 grs med N-150, tidligere brukte jeg N-160 men fikk litt mye munningsbål da... tror nok N135 er vel raskt i 270 win, desuten er jo N150 billigere og (hvis du finner en butikk som har det) :mrgreen:

 

 

Joda jeg lader normalt med 150 som ikke er noe problem å få tak i... :wink: Har putta 56 grs 150 bak 90 grs kula men kunne tenkt å prøve litt mer sprut... mikkelmat :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

når jeg lader 100 grs rem bulk kuler i 270 har jeg den siste tiden brukt 50 grs med N-150, tidligere brukte jeg N-160 men fikk litt mye munningsbål da... tror nok N135 er vel raskt i 270 win, desuten er jo N150 billigere og (hvis du finner en butikk som har det) :mrgreen:

 

 

Joda jeg lader normalt med 150 som ikke er noe problem å få tak i... :wink: Har putta 56 grs 150 bak 90 grs kula men kunne tenkt å prøve litt mer sprut... mikkelmat :mrgreen:

 

 

hva hastigheter er du oppe i da? og hva forventer du å kunne få?

Link to comment
Share on other sites

Eg har berre brukt n - 150 til 90grs tnt kula.Har ikke ladning her nå,men eg måtte gå ned fra det eg testa først.Grunn: kula ekspanderte i lufta og ingen hull i skiva!! Meiner å huske at maks fart på denne kula er 1100 ms.Så n-150 kruttet har funka fint med rett ladning. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Eg har berre brukt n - 150 til 90grs tnt kula.Har ikke ladning her nå,men eg måtte gå ned fra det eg testa først.Grunn: kula ekspanderte i lufta og ingen hull i skiva!! Meiner å huske at maks fart på denne kula er 1100 ms.Så n-150 kruttet har funka fint med rett ladning. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ett tips tidlig på 90 tallet: "Bruk magnum hette v/lette varmint kuler" Må riktig nok gå ned ett grain eller to!

Det har jeg fulgt på ALLE ladninger!

Har klart utrolig bra pressisjon i sako'n min i 270Win, med Varmint 90 og V-max 110. Og da har jeg brukt MRP eller N-160.

Har ikke "lurt" til gode ladninger med N-150 på lette kuler. Men derimot BBX140, Swift A-frame140 og lignende.... :shock:

Tendensen er klar! Har byttet løp to ganger med samme resultat! Duglas hos Hansen, og Shilen hos Jacobsen! Begge løp 64 cm.

 

28 mm med 110 V-max på 200m!! :D

Men bevares: Ingen børse er lik ei heller samme børse med nytt løp!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...