Jump to content

Omkammring av donor våpen


Reveenkemaker

Recommended Posts

Sendt inn ei rifle og fått denne kamret om.

Gledet meg til å få dette i hus og begynne utvikling av ammunisjon og prøve å sjekke endring av samling før og etter bedding. 

Fikk beskjed fra børsemaker at han hadde bedda den og kjenner hele gleden over prosjektet liksom døde. 

Gått så langt at jeg har googlet "bedding compound removal" og kjenner på at jeg har lyst å be han kjøpe meg en ny stokk, men forstår det er en smule urimelig.

Tenkt tanken å be han legge den ut for salg også. 

Tenkte skuffelsen ville slippe taket etter 24timer, men sitter dypt må jeg innrømme. 

Link to comment
Share on other sites

Slik er det å bo i «verdens rikeste land». 🙄 . Bare av ren nyskjerrighet:

 

Hvis du kjøper en bruktbil, som ved forevisning har totalt nedslitte dekk. Men når du henter den, ser du at selger har spandert helt nye dekk - Blir du da skuffet over at du ikke fikk prøvekjørt den på glatt vei, med nedslitte, morkne og sporløse «sliks»?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Hvis børsemaker har bedda kolben uten at du har bedt om det, og tar penger for beddejobben, har du grunn til å stusse - spesielt hvis dere har en skriftlig avtale om hva som skal utføres.

Hvis han gjorde det ut av godvilje og gavmildhet, uten å ta ekstra betalt, har han spart deg for flere timer med banning og steiking, forsøk på å få den j....a beddemassen til å slippe, og pussing av kontaktflater..

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, 32-40 Win. skrev:

Hvis du kjøper en bruktbil, som ved forevisning har totalt nedslitte dekk. Men når du henter den, ser du at selger har spandert helt nye dekk - Blir du da skuffet over at du ikke fikk prøvekjørt den på glatt vei, med nedslitte, morkne og sporløse «sliks»?

Nå var ikke noe her utslitt. 

Men om hadde kjøpt et bor på loppemarked og sendt det til en snekker for å pusse det ned pga riper og fått det lakka tilbake når du hadde tenkt å olje det?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Ei tohi varjata skrev:

Har han spart deg for flere timer med banning og steiking, forsøk på å få den j....a beddemassen til å slippe, og pussing av kontaktflater..

Ville blitt min tredje beddejobb og jeg liker det. Synes det er litt kos og satt fast skikkelig en gang, men lærte da et par triks for å få det løst og hvordan ikke gå på den blemma igjen. 

Får vell skaffe meg det jeg trenger til dreijebenken for å kunne gjøre løpsjobben selv så jeg får full kontroll. 

Link to comment
Share on other sites

Han burde kontaktet deg før han gjorde noe annet enn det som var bestilt.

Dette er dessverre en sykdom jeg har vært borti hos børsemakere selv, de vil rette opp i noe de anser som et problem, uten å kontakte kunden.

Sikkert godt ment, men jeg forstår frustrasjonen, god kommunikasjon er viktig for tillit..

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, 1937M98 skrev:

Du skal bare være glad til at børsa ble bedda i samme slengen, så slipper du å lure på om dårlig kontakt mellom skjefte å låskasse gir utslag på ammunisjons utviklingen din

 

Er jo akkurat dette jeg ville. Dokumentere hvor stor forskjell det faktisk utgjør i den aktuelle rifla. 

 

Gått sånn halvgretten nå siden igår, men å klage har mer terapeutisk virkning en svara en får. Akkurat nå gir jeg faktisk f.. annet en at beddinga for min del ikke tilføyer rifla noen verdi siden jeg gledelig har gjort det selv og at jeg har beddemasse liggende. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, evert skrev:

Han burde kontaktet deg før han gjorde noe annet enn det som var bestilt.

Dette er dessverre en sykdom jeg har vært borti hos børsemakere selv, de vil rette opp i noe de anser som et problem, uten å kontakte kunden.

Sikkert godt ment, men jeg forstår frustrasjonen, god kommunikasjon er viktig for tillit..

Veien til hælvete er brolagt med gode intensjoner.

Gir han en ok pris på jobben så skal jeg ikke klage. Følte et eierskap til prosjektet og føler jeg mistet det litt, men følelsen begynner å slippe taket nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...