Jump to content

Vokskuler .38


F86

Recommended Posts

Testet litt vokskuler, for mange herrens år siden. Tror jeg har noen ligende ennå. Benyttet starin.

 

Formålet mitt var ikke skying på blink, men å bruke skuddene som startpatroner. Forsøkte først med 38 SP hylser og "Vitavori"  310 kruttet. Så jeg sjekket ikke om de hadde vært ok, å bruke på noe blink. Var litt testing med forskjellige lengder på starinkula, men     det bare et lite "piff" av smell, enda resten av hylsa etter vært var fylt med kule, forladning (vokset tinn papp) og krutt. Måtte gå over til 357 MG hyser, før det ble brukbart smell.  Men de patronene kunne jo ikke brukes i tiltenkt 38 SP våpnen, så jeg ga opp.

 

Men det er bare å teste selv med 38 SP hylser og div. voks.

Link to comment
Share on other sites

Bruk parafinvoks, bland inn litt rød Swix . Prøv deg frem, poenget er at voksen må være såpass bløt, at ikke kulene splintres, når du setter dem. Smelt voksen, tøm den i et lokk eller lignende. Ca en kulelengde, press så hylsen ned i voksen , vri rundt og trekk opp og kula er satt. Så setter du tennhetten, det må gjøres ETTER du har presset i voksen. Kun tennhette, ikke krutt. Du må borre ut tennhettehullet litt, ellers bakker hetten ut ved avfyring. Merk disse hylsene godt, så du ikke bruker dem til vanlig ammo senere. Med litt prøv og feil, kan du få anstendig presisjon på kjellerhold!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...