Jump to content

Magpul MS1 reim - erfaringer?


msteiro

Recommended Posts

Vingler litt mellom ching sling og rhodesian sling på en Sako A7.

Hadde hjemmesnekret ching sling på forrige riflen, og egentlig veldig fornøyd, men er jo litt mer kluss med 3 reimfester.

Også utrolig mye bedre utvalg av rhodesian type reimer.

 

Synes Magpul lager mye bra, og hyggelig priset.

MS1 reimen virker som en moderne Rhodesian med et smart justeringssystem, eneste negative er vel mangel på antiskli, men må vel skaffe meg en limpistol uansett...

Noen som har testet?

 

MAG513_BLK_1.png?bgcolor=F5F5F5

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to eller tre slike Magpul-reimer nå, har brukt med hell på både boltrifle med reim på undersiden og AR med reim på venstre siden. Sistnevnte bruker jeg enda, med rifla enten over ryggen (munning nedover) eller skrått over brystet (fra høyre skulder mot venstre hofte). Reima er grei nok, syns den raske justeringen er ganske grei å ha når rifla skal av/på kjapt. Verdt å bite seg merke i at en bør trykke reima nedover når en løsner, slik at du får tatt ut slakken og ikke får ei diger løkke hengende. Har fungert bra til improvisert skytereim på en M/67 også.. overarmen gjennom løkka bakerst.

 

Bruker QD-bøyle i ene enden og Paraclip i andre på AR. På boltrifla enten de integrerte bøylene eller Sako QD.

Link to comment
Share on other sites

Er materialet vanlig nylon, eller sånn superglatt? Hadde en thlr reim, men den var teflonbelagt virket det som.

 

Merker du noe forskjell på sidemontert og under? Har masse flush cups liggende, så tenkte lime inn på siden hvis plass.

Link to comment
Share on other sites

Nylonen er vevd ganske grovt, så det hjelper jo litt på hvor mye den "griper". Den er ikke den glatteste jeg har prøvd, men bærer du rifla over ei skulder med ei hånd på reima så kan den krangle om rifla er topptung og prøver å gli bakover. På skrått over ryggen funker den 100%. Den er bøyelig og relativt avrundet i kantene, så du får ikke engelskmann-på-femte-dag-i-Syden-nakke med det første heller.

 

Jeg ble frelst for noen år siden, rifla over ryggen eller brystet er ca 10.000 ganger bedre enn å bære den over ei skulder. Sidemontert reim er snadder ift. undermontert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da var reimen på plass, og litt akrobatikk i garasjen utført for å se hvordan den sitter.

Veldig god og kraftig reim, betydelig stivere og grovere enn feks THLR reimen som jeg hadde før, men blir kanskje liten omgang med limpistol for å få litt mer grep.

 

Den er ikke like rask som ching slingen, men det den taper der tar den igjen på fleksibilitet. Til gode å finne en annen reim som så lett kan strammes og løsnes med en hånd mens riflen henger på ryggen.

 

Veldig praktisk når man skal henge riflen på tvers av ryggen ved litt klyving etc at man kan henge den over, og stramme helt på plass med en hånd. Kan også løsne like lett.

 

Løkken ved hurtigjusteringen kan også fungere som en riflereim, og kan enkelt justeres med en hånd i skyteposisjon. Veldig greit hvis man skifter mye mellom sittende og liggende.

 

Alt-i-alt virker det som en gjennomtenkt reim til jaktbruk, til en veldig hyggelig pris.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...