Jump to content

Bekledning til skogsfugl jakt i høst


Ravn88

Recommended Posts

Heisann, er ganske ny når det kommer til denne hobbyen. Skal på min første skogsfugl jakt nå til høsten med stående fuglehund, og den anledning er jeg på utkikk etter gode tips til jaktbekledning.

 

Har ett par kriterier:

Puster godt

Nøytrale farger

Lydløst(mest for min egen del så jeg skal få med meg det som foregår rundt meg)

 

Har tittet endel på Chevalier sitt utvalg, da i hovedsak pointer og setter settene, men åpen for meninger og andre forslag fra personer som har mye mer erfaring når det kommer til bekledning på jakt og jakt i seg selv.

 

Er det andre merker jeg burde titte på kansje? Rimeligere alternativer? Jeg er åpen for å høre deres forslag!

 

Håper jeg kan få noen gode tips og råd fra dere! :)

 

Mvh

 

Ravn

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Ruger #1 skrev:

Hunt with class, and classics :winke1:

Tweed, og side by side hagle. Engelsk skjefte selvfølgelig 8-)

Kunne vurdert tweed på fasanjakt, litt i overkant når jeg skal base rundt i tidvis tykk skog ;)

Er nok en beretta 686 o/u med pistol skjefte. 

 

Men kan like engelsk skjefte, gir hagla ett litt slankere mer grasiøs utseende! :)

Link to comment
Share on other sites

Tweed er nok undervurdert. Det samme er nok også vadmel nå til dags. Varmt, men luftig, selv om det er vått. Mtp. slitestyrke, så tror jeg de overgår enhver gore, eller texmexdress med god margin.

Beretta o/u er gode verktøy... men neppe børsa man setter nyoljet i et hjørne etter endt jakt, tenner et lys i koia, stapper pipa, fyller opp et glass, tenner pipa... og beundrer... ei linjesmekker S/S , med trivelig valnøtt derimot...

 

 

 

 

 

 

Du får nok ei hel....bra jakt uansett. Beklager at jeg dro det noe OT :winke1:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...