Jump to content

Drivjakt


358 Win

Recommended Posts

"En kamerat var i Tsjekkia på drivjakt i helga som var. 104 dyr på 20 jegere"!!!

 

Stemmer det at de siste dagen skjøt 1060fasaner! Hørete rykter om dette helt ut til Tromøya!

 

Det var ikke på samme turen, men en tur noen av de samme hadde 2 uker tidligere. Der var det en dag med fasaner og to med drivjakt. Der fungerer det sånn at de "bestiller" et visst antall fasaner på forhånd.Når disse er skutt må de betale en stk.pris for resten hvis de vil ha flere. Med på turen var noen av Norges beste skyttere så resultatet kommer nok ikke av seg selv .

Helt utrolig hvilke viltrikdommer det er nedover i Europa. Jeg synes det er bra med rådyr her hjemme i år men hadde de hatt de bestandene vi har hadde det vært strengt begrensa med dyr som kunne vært tatt ut. Og man hadde havna bak murene for å skyte en elg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser med Safari Management 9/12 like i nærheten av Stettin. Er det noen her som skal på samme turen???

Jeg skal ned dit uka før - reiser ned 3/12 og tilbake 8/12. Gleder meg stort til å få satt rifledrillingen på prøve...

Har aldri prøvd noe slikt før, men det må jo være en første gang for alt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser med Safari Management 9/12 like i nærheten av Stettin. Er det noen her som skal på samme turen???

Jeg skal ned dit uka før - reiser ned 3/12 og tilbake 8/12. Gleder meg stort til å få satt rifledrillingen på prøve...

Har aldri prøvd noe slikt før, men det må jo være en første gang for alt..

Er det Safarimanagement det også?? Du kan glede deg til drivjakt. Så sant jeg er i stand til å gå skal jeg på drivjakt en gang i året!! Hva slags drilling er det du har forresten?

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser med Safari Management 9/12 like i nærheten av Stettin. Er det noen her som skal på samme turen???

Jeg skal ned dit uka før - reiser ned 3/12 og tilbake 8/12. Gleder meg stort til å få satt rifledrillingen på prøve...

Har aldri prøvd noe slikt før, men det må jo være en første gang for alt..

Er det Safarimanagement det også?? Du kan glede deg til drivjakt. Så sant jeg er i stand til å gå skal jeg på drivjakt en gang i året!! Hva slags drilling er det du har forresten?

 

"358" ! Hvor mange ganger har du reist med oss på drivjakt?

Link to comment
Share on other sites

Skal forresten anbefale en ting til dere som skal nedover. Hvis dere er flere som reiser sammen så ta med jaktradioer. En annen ting kan være en liten notisblokk og noter hva du ser i hvert drev. Når du teller opp etter siste dagen vil du finne ut hvilke bestander det er snakk om. Jeg ser garanter ikke like mye skytbart klovvilt på ti år her hjemme som jeg ser i løpet av en tredagers drivjakt i Polen

Link to comment
Share on other sites

""Er det Safarimanagement det også?? Du kan glede deg til drivjakt. Så sant jeg er i stand til å gå skal jeg på drivjakt en gang i året!! Hva slags drilling er det du har forresten?""

 

 

 

Vi reiser med Safarimanagement ja. Drillingen er en Blaser D99 Duo - 2x 8x57IRS og 20-76. Planlegger å ha med noen slugs og noen grove haglpatroner - da burde jeg vel være greitt forberedt på det som måtte komme?

Link to comment
Share on other sites

Hei! Vi var i nærheten av Stettin med Safari management for snaue 3 uker siden! Bra med rådyr og gris,ikke mye hjort på områdene vi jaktet! Bra opplegg,men noen minuspoeng! Hadde betalt for 6 hjortebukker,men de fikk vi ikke lov til å skyte når jakta begynte! Er sagt at vi skal få igjen noen kroner! Det var også en del heft mellom drevene 2 av dagene,og ettersøk etter påskutt vilt ble så og si ikke gjort!! Men alt i alt en bra tur! Det ble løsnet ca 230 skudd med ca 60 dyr som resultat!

Link to comment
Share on other sites

23 rådyr, det var voldsomt! Hvor i Polen er de? Jeg drar nedover sammen med 12 jegere om en uke. Kribler godt nå ja! :D

 

De er et stykke nedforbi Gdansk, men etter 25 rådyr så var kvoten brukt opp og de fikk ikke lov til å skyte flere rådyr men de kom opp i 56 stk vilt + rever på 3 dagers drivjakt!

Nå er det snart slutt her hjemme også så nå for vi bare begynne å planlegge bukkejakten i mai!

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra drivjakt i Polen igår.Resultatet ble veldig bra, 68 vilt.

tror det ca ble 44 villsvin, 7 hjort og resten rådyr.

Bra organisering, mat og innkvartering.

Reiste med Safari management.

 

 

hvor mange dager og jegre var det?

hvor mye kom den turen på totalt da?

Link to comment
Share on other sites

Hva koster en tur til Polen med Safari management ?

 

Har du en E-post adresse så skal jeg sende deg ett tilbud

 

 

Sånne innlegg/svar må jeg si at irriterer meg kraftig på et offentlig forum..

 

Hadde det kommet et slik svar på AR hadde du straks fått beskjed om å legge alle fakta og priser på jaktturen ut på sidene slik at alle kan se detaljene rund arrangementet.

 

Nå når det begynner å bli så mange agenter som "lurer i sivet" rundt her for å selge sine turer burde det kanskje blitt oppretta ett eget forum der slike tillbud kan presenteres, å bare der.

 

Er vel i agentenes interesse også at alle som er på disse sidene får sett hva som tillbys..??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...