Jump to content

Plast stokk til Sako


Daywalker

Recommended Posts

Langlo, jeg fikk et spørsmål på PM fra Daywalker, om McMillan stokk til hans Sako. Det slår meg at svaret kanskje har interesse for flere, så jeg poster det her:

 

Jeg kjøpte den første direkte fra McMillan året før 9/11. Vet ikke om de sender lenger? Men de har for lang kasse ja. Sjekk på denne siden, og klikk på den stokken du lker, så ser du hva slags kasser den passer til http://www.mcmfamily.com/mcmillan-stock ... v=branch2f

De pleier å ha lagersalg også, sjekk om du finner noe

Ellers pleier det å være mye på ebay, jeg tro rjeg betalte 200 usd for den siste jeg handlet derfra, et par år siden. Vet ikke om denne passer deg? http://cgi.ebay.com/McMillan-Light-Benc ... 240%3A1318

Det pleier ofte å være Sako stokker på ebay, bare å følge med! Noen sender bare til adresser i USA, men om du sender en melding til dem og spør om de vil sende til Norge går det oftest greit. Du må dekke de ekstra postomkostningene selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for feedback! - Jeg har vært heldig, tror jeg, og fått tak i et sako 75 skjefte originalt og fabrikknytt. Dette er skjeftet til sako75 ss (rustfri varianten). Jeg betalte 2500,- Det er på vei i posten ;) - privat selger.

 

Jeg vil imidlertid formidle et svar jeg fikk fra McMillan, i tilfelle det kunne være til hjelp:

--------------------------------------------------------------------------------------

Hello,

 

 

 

We carry 3 stocks for the Sako 75. The Sako 75 stock is a factory copy, there is a Sako 75 Varmint and for your Sako 75 there is the Sako 75 Safari (you can see all these on our website at www.mcmillanusa.com). I think I may have spoken to you yesterday as I had someone from Norway phone yesterday with a Sako 75. The price on all 3 are $432 and this includes 2 studs and a pad. There is a Sako 75-VI available now, but the rest of the stocks take approximately 4 ½ to 5 months to manufacture. Our stocks also have a lifetime guarantee on them so if they ever chip, crack or break, if we can’t fix it, we will replace the stock. I hope I have answered all your questions and please feel free to contact me with any further questions.

 

 

 

Kind Regards,

 

 

 

Diane Spicer

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

I telefonen la hun også til at det lønnet se å ta opp bestillingene før nyttår, da man ville få årets priser, også om varen blir levert neste år.

 

Med vennlig hilsen - Lanlo

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Nå har jeg endelig fått kikket litt,men synes ikke jeg ble så mye klokere.

Så jeg legger ut et lite klipp fra McMillan i håp om at noen har peiling og kan hjelpe meg litt.

Rifla er som sagt en litt eldre Sako Hunter i 375 med hengslet magasin lokk.

Kunne gjerne tenkt meg en klassiak stokk uten kinn stykke...

 

 

SPECIALS > SAKO

 

Sako Hunter

 

 

 

SSH1-1s - R/H - A-I - SHORT ACTION - STANDARD BC 1

 

SSH1-2h - R/H - A-I - SHORT ACTION - HUNTER BC 0

 

SSH2-1s - R/H - A-II - MEDIUM ACTION - STANDARD BC 1

 

SSH2-2h - R/H - A-II - MEDIUM ACTION - HUNTER BC 0

 

SSH3-1 - R/H - AV - L ONG ACTION - REGULAR BC 1

 

SSH3-2 - R/H - AV - LONG ACTION - MAGNUM BC 2

 

SSH3-3 - L/H - AV - LONG ACTION - REGULAR BC 2

 

SSH3-4 - L/H - AV - LONG ACTION - MAGNUM BC 3

 

SSH3 -5 - R/H - L61R - LONG ACTION - REGULAR BC 0

 

SSH3-6 - R/H - L61R - LONG ACTION - MAGNUM BC 0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...