Jump to content

Jaktutstyr du ikke ville vert foruten! Utstyrstips:


Gammelfiskaren

Recommended Posts

Har et poeng der bukkebrøl! Bruker ofte å gå tom i kveldinga og har prøvd litt forskjellig, hittil er det faktisk sjokolade som har best umiddelbar effekt, men er det noen som har noe er erneringsessig korrekt å foreslå, slags energy bar som virker fort OG virker litt over tid ?? Har prøvd sånn bixit porsjonskjeks men er så forbanna tørr!

 

Takk til graahund, hun poserer ekstra fint der, da hun sitter og ser på kua :)

 

Har alltid med meg "Lierne smurt tykklefse". Er saftig og godt og gir en bra energi "boost" Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Mange tips her, men jeg må innrømme at jeg ikke har med meg halvparten av det mange her drasser på. Skal jeg gå mye og langt f.eks. på reinsdyrjakt har jeg alltid stor sekk, men minst mulig oppi. Har med lang makko og genser i sekken, hvis dagen startes med lang makko, er det ikke med i sekken. Starter gjerne i shorts og t-skjorte på vei opp høydemeterne til snaufjellet, skifter til lett bukse og feltskjorte under jakke, har da makko og genser igjen i sekken.

 

Matpakke er med, suppe og nudler som tilsettes kokende vann og sjokolade. Termos med kaffe, ekstra pulverkaffe og noen ganger litt konsentrert saft i liten plastflaske. Kjele til vannkoking og kokeapparat.

 

Fjellduken er alltid med på fjellet.

 

Det må jo være plass til byttet i sekken også !!?! :lol:

 

Men hva er egentlig en snyltekopp ?

Link to comment
Share on other sites

Er det noe kunne klart meg uten er det jaktraidoen. Det er jo mere sus og skravlig på den enn det er på p1. Ødlegger jo hele jakta.

 

Her er min standar utrustning.

Børse, kniv, Hundepeiler, cola og japp, dasspapir og fyrstikker.

Da er jeg godt rusta for en konge dag i skauen. Gidder ikke å drasse på noe sekk.

Pluss mine to firbeinte :o

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Flåttserviett er snart et must i kystområdene her, bi f**te lei av den jæ***ge skapningen!

Skulle gjerne satt noe annet som den viktigste tingen å ha med meg i skogen, men den boreliainfiserte satan forhindrer meg i det! Første flåtten plukket av min arme kropp for ei uke siden å det blir vel bare verre! I fjord plukket vi av nermere 50 flott av elghunden etter en dag i lia!!##

 

Ska fa meg start inensiv jakt og fangst på jævlan!

Link to comment
Share on other sites

Børse og hund, selvsagt. Ellers: kompass, dorull, tørre fyrstikker og matpakke.

-dorull, det gror så mye rart i Norge som kan brukes, etter på kan man analysere om det var et smart valg eller ikke.

-fystikker, oppgradert til lighter.

+Astro m/batteri skift

+jaktradio m/batteri skift

+undertrøye, selv halvgamle kan svette noe infernalsk

+flåkniv og leatherman

+vannflaske type 1/2l brusflaske, kan enkelt etterfylles underveis

+noen ganger sjokolade/nøttemix m/rosin

+general og oliver

+veldig lett liten jaktsekk

+sittteunderlag, til jeg har mistet det

 

Det var hundefører oppsettet, for postering

+Geovid

+Stoneypoint steady sticks

+knappeteltduk, når den er utslitt blir det nok en fjellduk, men tosken kjøpte 3 billig på magasinet for 20år siden

+Noen ganger stolsekk

+forbannelser over den som plaserte meg på post.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...