Jump to content

Hundefører utstyrsvest


ErikD

Recommended Posts

Når jeg driver som hundefører (både med løshund og med bandhund) under elgjakten har jeg innimellom savnet å ha et optimalt bæresystem hvor jeg kan oppbevare diverse utstyr som kan være kjekt å ha med seg i løpet av dagen. Sekk eller rompetaske fungerer i og for seg, med det hadde vært litt smidigere og komfortablet med noe annet.

 

Tankene mine har dreid seg mot en stridsvest alternativ, men da helst i oransje.

 

Jeg har funnet denne foreløpig fra Eagle Industries / http://www.eagleindustries.com/prd_imag ... 3&CatID=16

 

(Den finnes også i oransje)

553_Alt_1.jpg

 

Er det noen andre her som har prøvd å lage, eller har kjøpt noe slikt i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Nei, har ikke hatt behov for noe slikt, til sivilt bruk. :D Hadde jeg hatt behov, hadde jeg gått inn på hjemmesiden til Miltrad og funnet telefonnummeret til Vidar, og forelagt utfordringen for han. Da hadde jeg vært sikker på at i løpet av noen uker, så hadde det ønskede produkt dukka opp i posten, helt etter mine spesifikasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en vest fra Swedeteam i noen år, har den enda og den er glimrende til oppbevaring. Fire store lommer foran + radiolomme, og lomme i hele ryggen stor nok til fjellduk, mat e.l.

 

Problemet for meg som bandhundjeger er at jæv&/%(/pet bråker veldig, bomullstoff. Foretrekker ull, loden o.l. så da blir det vadmel og lydsvak sekk i stedet. Hvis du får tak i en gammel svensk uniformsjakke i ull/vadmel så har du et glimrende utganspunkt for å sy deg en vest selv som er lydløs. Der er det allerede 6 lommer, trenger kun litt modifisering mht. knapper og slikt, av med ermer og krave = lydsvak jaktvest.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Problemet for meg som bandhundjeger er at jæv&/%(/pet bråker veldig, bomullstoff. Foretrekker ull, loden o.l.

 

Det med bråk er det eneste som jeg ser på som en potensiell bakdel av vesten som jeg har bilde av. Ser ut som bråkete cordura stoff... Forslaget med å sy om en gammel loden/ull/vadmel jakke var god. :D

Link to comment
Share on other sites

Eagle produktene er i verdensklasse når det gjelder kvalitet (det reflekteres også i prisen). Swedteam vestene har jeg ett par stykker av og de er ikke akkurat skjemmet av god kvalitet for å si det slik...

 

En mulighet som du kan vurdere er å titte på mer modulært oppbygde systemer. mao vester av typen med Molle/Pals striper, hvor du kan kjøpe til lommer etter ønske/behov. I tillegg kan du vurdere å trekke vesten/lommene med Loden/mikrofiber eller ett annet mindre støyende materiale i gilde farger når du har bestemt deg for hvordan du vil ha den...

 

Jeg vurderer "jegervest" selv... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...