Jump to content

praktisk hagle - kaliber og type?


MrControl

Recommended Posts

pumpe og halvauto stiller ikke nødvendigvis i samme klasse.

med optikk stiller begge i open, uten optikk har du forskjellige klasser.

 

Er du sikker på det ? De hagle stevnene jeg har skutt har pumpe og automat stilt likt i samme klasse.

 

 

ja det stemmer det evert sier. Se appendix D i reglene.

Er Open, Modified og standard. I tillegg har man Standard Manual div. Med pumpe vil den siste være det beste

Link to comment
Share on other sites

pumpe og halvauto stiller ikke nødvendigvis i samme klasse.

med optikk stiller begge i open, uten optikk har du forskjellige klasser.

 

Er du sikker på det ? De hagle stevnene jeg har skutt har pumpe og automat stilt likt i samme klasse.

 

Nå vet jeg ikke hvilke stevner du har skutt. Men i utgangspunktet så er pumpehagler en egen divisjon. Unntaket kan være hvis hagla er bygd opp på en måte som gjøre den ulovlig i Manuel standard; f.eks. Rødpunktsikte, hurtigladere, og evt. kompensator. Da vil man bli plassert i den divisjonene man hører hjemme ut fra hva men har montert på hagla.

 

Det kan jo også være at hvis det er bare to stk som stiller med pumpehagle, så vil de bli scoret i Standard, fordi man anser det som for lite deltakere til at man har en egen divisjon for de.

 

Hvilke haglestevner har du skutt da? Bortsett fra de stevnene TFS har arrangert, så har det jo ikke vært så veldig mange flere stevner på terminlisten.....

Link to comment
Share on other sites

pumpe og halvauto stiller ikke nødvendigvis i samme klasse.

med optikk stiller begge i open, uten optikk har du forskjellige klasser.

 

Er du sikker på det ? De hagle stevnene jeg har skutt har pumpe og automat stilt likt i samme klasse.

 

 

ja det stemmer det evert sier. Se appendix D i reglene.

Er Open, Modified og standard. I tillegg har man Standard Manual div. Med pumpe vil den siste være det beste

 

 

Stemmer det ja. Tror bare vi var 2 med pumper og da ble det ikke egen klasse.

 

Artig med hagle, men vi må få søkt om dispensasjon for bly under stevnene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt med SX2, og den er faktisk veldig fin til formålet. Den er like funksjonssikker som Benelli, og funker fint med alle typer ammo (24 g krever egen gassventil). Jeg skyter litt fortere med Benellien selv, men det er mye godt en smakssak. Nå skyter jeg Browning gold, som er fin fordi den autofeeder den første patronen (så man altid kan lade fra ladeport, og aldri trenger droppe patron i utkasteråpninga, men prisen for dette er at det er et lite helvette å få balansert fjærene sånn at det funker hver gang.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har spurt før et sted her inne, men spør igjen:

 

Har en 870 med 5x forlenger, ellers alt orginalt.

Hva bør/anbefales for å skyte Open? Skjønner det er noen av dere som har litt peil?

 

Skulle nok vært egen tråd men.. :roll:

 

Jeg vil vel ikke anbefale å bruke en 870 i Open.....

 

Den passer nok bedre i Manuell Standard, så jeg ville ha latt være å bruke noe penger på den for å lage en Open pang av den

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har spurt før et sted her inne, men spør igjen:

 

Har en 870 med 5x forlenger, ellers alt orginalt.

Hva bør/anbefales for å skyte Open? Skjønner det er noen av dere som har litt peil?

 

Skulle nok vært egen tråd men.. :roll:

 

En 870 er helt ok i manuell klassen (den EKTE menn skyter!) Men da holder det med en 4x forlenger. Ikke tilatt å starte med mer en 8 + 1 skudd i manuell. Prøver å anskaffe en slik selv, til dette formålet. Men jeg er litt usikker på om jeg får invilget pumpehagle nr 4....

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har spurt før et sted her inne, men spør igjen:

 

Har en 870 med 5x forlenger, ellers alt orginalt.

Hva bør/anbefales for å skyte Open? Skjønner det er noen av dere som har litt peil?

 

Skulle nok vært egen tråd men.. :roll:

 

En 870 er helt ok i manuell klassen (den EKTE menn skyter!) Men da holder det med en 4x forlenger. Ikke tilatt å starte med mer en 8 + 1 skudd i manuell. Prøver å anskaffe en slik selv, til dette formålet. Men jeg er litt usikker på om jeg får invilget pumpehagle nr 4....

 

Skyter ikke du den klassen da..... :D

 

Det kan forresten være lurt med en forlenger som tar flere smell enn 8+1, det kan jo være stager der du må bevege deg før du skyter første skuddet. Og da kan det være greit å fylle på ekstra

Link to comment
Share on other sites

bare av ren nysjerrighet og uvitenhet jeg spør nå men hvordan foregår egentlig praktisk skyting? hva er formålet og hvor driver man med slikt?

 

Tja, formål og formål... men målet er jo å treffe best mulig på kortest mulig tid. Som det er i Praktisk pistol og Praktisk rifle

 

Foreløpig er det vel i Trøndelag, på Møre og på Vestlandet man har drevet med det. Samt et stevne i Gudbrandsdalen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...