Jump to content

Ny avstandsmåler fra vortex


DocHolliday

Recommended Posts

Mens eg satt og googlet litt. Noe eg har gjort en del etter vi var heldige med reinsdyrjakt trekningen. Brukte tid på å titte igjennom diverse jaktbutikker (kan forøvrig ikkje anbefales da det for ofte koster mere enn både minibar og TV kanaler på hotell) 

Men eg snublet over ny avstandsmåler fra vortex hos jaktfall.no

Ettersom eg allerede har 2 vortex kikkerter 

En 8*56 som ble handlet inn som ekstra kikkert da vi er 2 som deler en Leica 8*56 avstansmåler. Og vi skulle på tur samtidig, samme tur faktisk. 6mann 7dager hjortejakt i september/oktober med nattejakt måtte ha god kikkert. De andre 5 hadde swaro, zeiss og Leica avstansmålere alle sammen. Så alle ble overrasket da min vortex var like god i skumringen og mørket som de andre og like klar på dagen. Ingen kunne si de såg klar forskjell.

Den var bare 15-20 tusen billigere og uten avstandsmåler.

Har også en vortex 8*32 som eg har med "over alt". Veldig fornøyd med denne. Men nå gleder eg meg til å få se eller høre noen som får testet vortex m avstandsmåler.

https://jaktfall.no/produkt/optikk/vortex-avstandsmaler/vortex-fury-hd-10x42

Ca 902gram

14.000kr

Spennende å lese tester fremover.

Link to comment
Share on other sites

Razor HD serien til Vortex er brukanes, resten er crap. Har en Razor HD spotter som fungerer ok, men testet ved siden av en Swaro så ser man forskjell hvis man vet hva man skal se etter...

Hvis man ser på prisen på Fury, så tviler jeg på om du får Razor linser i den, heller linsene til Viper serien som etter min mening er for dårlige. Men dette er kun synsing og må testes.

 

Skal du spare litt kroner i forhold til Leica, Swaro og Zeiss, så ville jeg gått for Meopta MeoRange 10x42 HD. Denne har de nye FL linsene til Meopta. Jeg har testet den vanlige MeoStar 10x42 HD, og den ligger ikke etter Swaro/Zeiss/Leica på noen ting annet enn pris. Knallkjøp rett og slett.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...