Jump to content

Kjøpe lett taktisk boltrifle i Norge - ala "The fix"


Airwalker

Recommended Posts

Hei,

 

skal ha ny lett rifle og kom over dette: http://liveqordie.com/product/rifles-by-q/the-fix-by-q/

mer her: http://www.thefirearmblog.com/blog/2017/01/16/fix-shot-2017/

 

2,7 kg!

 

1. Kan man importere denne til Norge?

2. Vet noen om tilsvarende å få kjøpt?

Ser at f.eks. Tikka har sin T3x Tactical, men den veier jo det dobbelte... Skal ha noe lett i denne omgang.

 

Takknemlig for tips :-)

 

Edited by Airwalker
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det første som slår meg med den der er at den blir for kort til å være lovlig i Norge, men jeg har ikke regna på det, den så bare sånn ut. Nå burde ikke en fast stokk gjøre noe stort med vekta, da, så det burde vel være mulig å finne et lett chassis og sette på f.eks en t3 med tynt og kort løp? Om det blir noe trivelig å skyte med er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

16 til 22 tommer endring blir vel 6 tommer ekstra, som gir 32 tommer totalt? Det er fortsatt bare ca 815 mm.

 

Ikke i salg heller, og blir sikkert veldig dyr her. 3000 dollar veiledende. 

 

Var mer ute etter tilsvarende alternativer. T3 eller annet med ettermarkeds stokk er kanskje beste tips til nå..

Link to comment
Share on other sites

2,5 cm fra lovlig lengde er ganske kjipt o.O Jeg fikk lyst på "the fix" umiddelbart første gangen jeg så den på youtub for en stund siden. 3 kg PRS/langholdsrifle er ikke akkurat hverdagskost. Da kan den til og med brukes til jakt9_9

Det kan hende det går an å få jukset på 2,5 cm ekstra på løpet hvis man har flaks? 

 

Lenge leve Norsk byråkrati :x Lurer på hvor de tok 84 cm fra? 60 hadde vært mere enn nok, da kunne til og med rifla gått ned i sekken B|

Link to comment
Share on other sites

Var noe slikt jeg tenkte også, hvis man bare får den inn i Norge til å begynne med. Kjenner ikke helt på lysten til å importere selv for å si det mildt :/

Uansett så må den vel komme i produksjon aller først. Man kan jo bare håpe på mange elendige review'er, så slipper kanskje havesyken taket :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...