Jump to content

zeiss conguest greit nok eller??


pirkaa

Recommended Posts

Conquest sikta er veldig bra. Meir enn bra nok for mitt bruk i alle fall.

 

Men sikta blir ikkje solgt gjennom den norske importøren (Zeiss norge) og derfor tjener dei ikkje pengar på sikta som blir solgt av butikkar som importerer sjøl. Derfor er dei sikkert dritlei av at folk som importerer "billigZeiss" frå USA i staden for å kjøpe "ekte" Zeiss i norge.

 

Og forresten: Garantien på zeiss conquest sikta er barre gyldig i USA. Sjå siste linja på garantien her: http://www.zeiss.com/c1256bcf0020be5f/Contents-Frame/736a3da89d70c3dc85256cc60076a6c9

Link to comment
Share on other sites

Hallois. Conquesten min e jækla bra(3-12 x 56), må sei da. Augene tar kveld før den. Motsolsegenskapane e etter mitt syn og veldig bra. Har ein kamerat som har classic 2-10x50, (den som xxl selge te 6høvdingar), og min holde lika lenge på månaskinsjakto, og vel så da. Så conquest e greit nok, så da holde...

Link to comment
Share on other sites

Conquesten min e jækla bra(3-12 x 56),

 

Denne er identisk med den gamle diavari Z 3-12x56 MC, og er den i conquestserien som avviker mest fra de andre. (4x Zoom)

 

Diavari Z var toppserien til Zeiss før Victory ble lansert, og da ble den produsert i Tyskland og hadde T* coating. Da Victory ble lansert flyttet de produksjonen av Z serien til USA og begynte å bruke den noe billigere MC coatingen. Da Conquest serien ble lansert flyttet Zeiss produksjonen av Z-serien tilbake til europa, og ga de en ansiktsløfting, bla den fikk tilbake T* coating og fikk navnet Classic

 

Det er altså ikke rart at nettop denne modellen er spesielt bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...