Jump to content

Return of the Luger


gundergerson

Recommended Posts

Hei

 

I 1969-utgaven av Shooter's Bible hadde de et nydelig forsidebilde av en nyprodusert Luger pistol i .22 long rifle, under tittelen, "Return of the Luger". Produsent av den nye Lugeren var Stoeger Arms Corporation.

Reissue Lugeren skulle produseres i USA, og man hevdet at "grip angle and balance ... are identical to that of the original German Parabellum pistol".

Pistolen hadde blant annet "toggle action" og "target-quality trigger", og elleveskudds magasin, og vekten var også identisk med den originale, tyske Lugeren. Pris i 1969: 70 dollar.

Spørsmålene er følgelig:

Ble denne .22-Lugeren satt i produksjon?

Har noen her sett den?

Har noen her hatt en slik?

Er den å oppdrive?

Er det noen som vet om det er eller var en god pistol?

 

Mvh GG

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at det var en Stoeger luger i katalogseksjonen på G&A 1997 annual. Jeg skulle gjerne ha sjekket, men takket være eksen så har samtlige årganger (fra 1997 til 2002) fått nytt liv takket være resirkulering :twisted: .

 

Jeg fant imidlertid disse:

http://www.thefirearmsforum.com/showthread.php?t=34608

 

http://www.thehighroad.org/showthread.php?t=216951

 

Googler du luger+22, så får du mange flere :D !

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noe som heter Mitchell arms som lager en slik?

 

Jeg vet at Mitchel arms laget en rustfri luger i 9mm og High Standard kopier bla, men jeg tror at de gikk konkurs/ gav opp for et par år siden. Jeg mener også at Erma hadde en P08 i .22 lr.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

I 1969-utgaven av Shooter's Bible hadde de et nydelig forsidebilde av en nyprodusert Luger pistol i .22 long rifle, under tittelen, "Return of the Luger". Produsent av den nye Lugeren var Stoeger Arms Corporation.

Reissue Lugeren skulle produseres i USA, og man hevdet at "grip angle and balance ... are identical to that of the original German Parabellum pistol".

Pistolen hadde blant annet "toggle action" og "target-quality trigger", og elleveskudds magasin, og vekten var også identisk med den originale, tyske Lugeren. Pris i 1969: 70 dollar.

Spørsmålene er følgelig:

Ble denne .22-Lugeren satt i produksjon?

Har noen her sett den?

Har noen her hatt en slik?

Er den å oppdrive?

Er det noen som vet om det er eller var en god pistol?

 

Mvh GG

 

Funksjonsmåten til Luger kalles for "toggle action" i usa :wink:

Link to comment
Share on other sites

sjekk dette forumet her, tror jeg lese noe sånt der en gang. http://www.lugerforum.com/

Jeg brukte det for noen år siden til å finne ut litt mer om den sveitsiske lugeren til fatter som var tjenestepistolen til min oldefar på morssiden. det er utrolig hva en del folk der kan. det påstås forøvrig at originale lugere er svert gode konkuransepistoler på grunn av den høye produksjonskvalteten.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noe som heter Mitchell arms som lager en slik?

 

Jeg vet at Mitchel arms laget en rustfri luger i 9mm og High Standard kopier bla, men jeg tror at de gikk konkurs/ gav opp for et par år siden. Jeg mener også at Erma hadde en P08 i .22 lr.

 

De lages enda.. selskapet har skiftet navn flere ganger i løpet av dets levetid. Men for all del, IKKE kjøp en slik luger! De er kjent for å ha ett svært dårlig rykte!

En utgave i .22 produsert av Mitchel arms har jeg ikke hørt om.. men er ikke utenkelig. Jeg ville uansett styrt langt unna. (Erma's .22 løp sett fungerer forøvrig greit på en vanlig Luger, men Erma .22 "Luger" pistolen har ett litt dårligere rykte igjen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...