Jump to content

30R Blaser


pejo

Recommended Posts

Ta en tomhylse i kaliber 7x65R, press om i 30-06-diesettet, trim til max hylselengde for 30-06, få en børsemaker til å frese spor for kragen, vips-du har en 30-06R

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om en Tikka 412 30-06 kan brosjes om til denne patronen? Ut fra fysisk mål på patronen går det, men kan det gjøres ut fra målene på pipen? Alternativt er annen kravepatron som erstatter 30-06 hylsen i dobbelrifleløp.

 

 

Det går utmerket å kamre om fra 30-06 til 30 R Blaser. Jeg fikk gjort det i ei dobbeltrifle selv med utmerket resultat. Ang de fysiske målene du snakker om kjenner jeg ikke til, men vil bli forundret om det ikke går. Lykke til..

Link to comment
Share on other sites

Ta en tomhylse i kaliber 7x65R, press om i 30-06-diesettet, trim til max hylselengde for 30-06, få en børsemaker til å frese spor for kragen, vips-du har en 30-06R

 

 

Denne løsningen høres gunstig ut. Er ikke interessrt i så mye mere ytelse men i en kravepatron. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Riflen jeg hadde skjøt likt før og etter. Men jeg ladde patronene til samme hastight. Det krevdes litt jobb for å finne den rette ladningen, men som sagt, det funket utmerket.

 

Kanskje det mest positive jeg husker er at riflen var regulert for 180 grains kuler.

Etter omkamring fikk jeg riflen til å samskyte med 220 grains kuler...

Link to comment
Share on other sites

30-06 og 30r har samme kammertrykk.der gjorde kansje blaser en liten feil ved og lage ei større hylse med krave for å renske opp gamle komi våpen i 30-06.Kansje det er unødvendig med høgare hastighet i eit kombi våpen,det er iallefall feil å utsette eit gamal kombi med endå større påkjenninger. :?::?:

Men 30r blaser er ei formidabel jakt patron.Jeg har ei blaser kombi og elgjakt med 30r blaser ammo er effektivt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...