Jump to content

Vom & Hundemat kylling


fjomp1

Recommended Posts

Det er jo litt for kjapt å legge skylda på hundematen. Trådstarter har hverken nevnt mugg eller sopp. kanskje bikkjene har fått tak ei spissmus de har delt. Eller spist noe annet svineri.

Jeg forer mine hunder med det merket, og har aldri hatt trøbbel. Bortsett fra at ren vom gjerne gir treg avføring, men blanda opp med tørrfor eller kruskakli er det knapt noe bedre.

Link to comment
Share on other sites

Er lite urolig, har hatt såpass med hunder at man har blitt litt herdet når det gjelder bekymringer. Ingen fare for at noen dør her for å si det sånn. Blir det ikke bedre med han yngste til i morgen drar jeg nok bort til veterinærhøyskolen med han dog.

Var mest nysgjerrig om noen andre hadde opplevd noe lignende?

Link to comment
Share on other sites

Er bybikkjer så har god kontroll på hva de bedriver med.

Mener det er maten fordi det er eneste mulig årsak. Har også opplevd noe lignende tidligere (reaksjonsmessig) men forstod ikke at det var maten. Som forøvrig så helt bra ut, har foret med div "smaker" i ett år.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke noe om hundene har gått på dette foret lenge......

eller om du nettopp har bytta......

 

Begge bikkjene våre bruker Vom & Hundemat, som gubbis skreiv lenger opp.....

Bella får Pølsenr: 33, men det hener at hun i ny og ne får kylling for å variere.

Videre har bikkjene hatt diare.....men dette skyldes ikke foret.

Valpen eter på nærmest alt :shock: Noe som fører til diare noen ganger.......

 

Bella fikk diare her for ikke mange ukene siden.....som skydes noe hun snappa og bokstavlig talt slukte i seg på tur, for dagen etter hadde hun diare...

 

Ga Zoolac og diare borte...

 

Jeg har bare godt å si om Vom & Hundemat, lite møkk og bikkjer som kommer i god "kondisjon" (les blank pels og riktig ballanserign av vekta).

Link to comment
Share on other sites

De har fått v&h sporadisk i ett år. Mest storfevom og valpefor. Har hatt pause helt siden juli med det, så fikk de kylling igår og idag ser de ut som slakt...

Er fornøyd med foret så det holder ellers, karan holder en vekt som er godt over sine søsken uten å være tjukk i det hele tatt. Å fore med Hills og V&H ser ut som er en enorm fordel.

Men spørs om ikke jeg er blitt skremt fra det nå, i alle fall aldri mer kylling!

Link to comment
Share on other sites

Aldri hørt om lignende!

jeg bruker selv vom( de har jo en rekke andre typer vom som sprint,storfe,kylling,fisk osv)!

 

regner med at du har vendt hunden til dette, og ikke gitt den full guffe av dette i ett og samme måltid?

 

gav du det frossent, tint osv?

 

er jo RÅVOM så den skal jo ikke stå i kjøleskapet i dagevis!

 

jeg er MEGET fornøyd iallfall

Link to comment
Share on other sites

Neida, de er godt vant til V&H. Var nytint.

De var i mye bedre form dagen etter som jeg regnet med de kom til å være. Mye som tyder på at det var ulumskheter i den pølsa de fikk siden begge ble dårlig, men gudan vite hva. Dumt jeg rakk å kaste innpakkningen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har to engelsk settere nå og har brukt mye "sparefôr" fra traktorbutikker opp gjennom åra på div. bikkjer. Aldri mer! Vom og Hundemat er den aller beste bikkjematen jeg har vært borti!! Det er ferskvare, så riktig oppbevaring er viktig. Jeg har dårlig tilgang på bein og knokler, så jeg bruker en redusert mengde tørrfor med ei halv pølse til hver hund. Ellers tror jeg det blir litt dårlig tannhygiene. Ved større aktivitet får de mere pølse. Jeg bruker 25 (m/fisk), 33 og Storfevom om hverandre. Den reine kyllingen er visstnok diettfôr. Det er verdt å merke seg at alle pølsetypene til Vom og Hundemat er vitaminisert. Sånn rein vom som kjøpes dyrt i alle mulige formater, enten det er hermetikk, frysetørk eller frossen, er vel strengt tatt ikke fôr, men snacks uten veldig mye næringsverdi fordi den mangler vitaminer, mineraler og sporstoffer som bikkja trenger.

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om at det er duganes fôr ja. Holder meg unna kyllingen, men resten serverer jeg fortsatt. Blander alltid sammen med litt Hill´s tørrfor for å gi litt tyggemotstand.

Har snakket med V&H og de sa at noen bikkjer rett og slett plutselig kunne få allergi mot fôret og at det nok var det som hadde skjedd. Ble i alle fall overbevist om at de som produsent hadde hygienen i høysete selv om det var til bikkjer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...