Jump to content

HK impotør


358 Win

Recommended Posts

Det var fremskritt fra slik det var, men importøren burde ha en tilsvarende side. Eller er denne siden "forhandlerens" side med importørens lagerstatus.

Men klart en forbedring med tanke på markedsføring.

Men type 1MR 308 på lager og ingen MR 223 er fremdeles ikke tilfredstillelse, men de er på riktig kurs.

Link to comment
Share on other sites

Derav mitt ønske nevn flere ganger om at importøren skulle opprette en side med online lagerstatus.

Ønsket gjaldt I utgangspungtet i hovedsak importørens markedsføring og presentasjon av prisleie og tiljengelig het av produktene. Det er forsåvidt ikke like interessant hva en tilfeldig forhandler har på lager.

Link to comment
Share on other sites

Ikke minst den forrige importøren av H&K var utstyrt med en nettløsning med veiledende priser og lagerstatus.

Vil anta at importørene vi snakker om har lagerstatus på importørnivå for de produktene de selv importerer.

Vet meter sikkerhet at dette gjelder Landrø Norma samt mange flere.

Link to comment
Share on other sites

Har de online lagerstatus?

(Og mesteparten av de er forettninger med utsalgssteder, er det forettningen eller importørens lager?)

 

Du har vel ha holdt på med skyting lenge nok til at du burde vite at flere av landets importører også er forretninger.

Link to comment
Share on other sites

Jo, nettopp. HK importøren er ikke en forettning/utsalg det er derfor jeg syns denne klagen på at den som drifter agenturet ikke har offentlig tilgjengelig lagerstatus er litt merkelig. (For all del, det er ikke hemmelig. Men man må kanskne komtakte swenor og spørre.... ikke forvente at det brukes tid og penger på offe tligjøre det) slik jeg har forstått det er grunnta ken at det er fornandlerene som skal selge og promotere våpen for salg, ikke at importøren skal være en konkurent mot sine egne forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant forøvrig ingen lagerstatus hos norma.... bare en produkt oversikt. Landrø hadde en lagerstatus, men jeg tror faktisk det gjelder for nettbutikken, ikke i portlageret.

 

Ja... jevnaker agemtur hadde en netttside, og den ste,te sånn nogenlunde greit i all den tid den ble oppdatert... og resultatet?

Link to comment
Share on other sites

Begrunnelsen for å ikke ha eget utsalg (noe som dem har og heter Norsk Jakt) er at man ikke ønsker å konkurere med sine forhandlere mener jeg er ganske tynn. La oss ta Våpensøilen som eksempel, importør av Ruger og selger det i egen butikk, er ikke noen konkurrent av hverken Intersport, PVAS eller andre forhandlere så lenge man selger våpen til det som er veiledende pris.

Link to comment
Share on other sites

Der må jeg kansklje ha vært litt uklar. For det er fordi man ikke er direkteforhandler, ( imotsettning til f.eks Søilen) at man ikke har neon form fpor online status. (det ville kostet en del ektra penger, med påfølgende ekstra kostnad for forbruker) Så lenge kunden venner seg til å høre med sine favorittforhandlere vil de jo få tilgjengelighet og slikt av dem. Og Forhandleren vil få både oppmerksomheten og den PR der.

 

Jeg forholder meg til at det vel er meget sannsynlig at det er to ulike lagerbeholdninger for utsalgssted og for importør del... elelrs vil det fort kunen bli litt regnskapskrøll, og ikke minst urimelig konkuranse for andre forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Var innom Landrø og kjøpte krutt i dag og måtte spørre om dette, og de bekreftet at lagerstatus i nettbutikk var samme som totaltt på lager (grosist + detaljlist)

 

Norma har vel ingen direkte egen forhandler, så her vil jeg også anta at nettbutikksaldo og grosistsaldo er samme sak.

Link to comment
Share on other sites

nå kjenner jeg også importør og forselger det snakkes om.

 

for eksempel har SFP9 vært ett stort backorder på til fabrikk fra hele europa. Norge fikk da 10 stk per mnd sånn ca i fjor. det dekket ikke etterspørslen..

 

vet at Sandnes arms har ett ok lager av Stag arms Ar15. men om de har akkurat det du vil ha er mer lotto.

 

Lyst på en SVI eller JP? 18mnd ventetid fra bestilling hvis du ikke kommer over noe som er tatt i lager eller noen har avbestilt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...