Jump to content

Tårn/Justeringsratt Leupold VX-6 2-12x42


LordPaulsen

Recommended Posts

Hei, jeg har en VX-6 som skal bli brukt til jaktfelt og ønsker å montere tårn for enkelt å kunne skru ved forskjellige hold. CDS er vanskelig og få tak i her i Norge og lurer derfor på om noen her inne har erfaring med andre typer tårn? Planen er å lage meg en knepp tabell fra 10-250m. Kommer derfor til å sette på en teip på tårnet og notere ned de forskjellige avstandene på denne.

 

Har kikket en del på ebay og søkt litt rundt på nett men blir ikke helt klok på hva jeg skal kjøpe, med tanke på hva som faktisk passer på leupold. Kan bare si med en gang at stoney point tårn synes jeg ser helt forferdelige ut og ønsker derfor ikke disse. Noen som har noen tips/erfaringer og dele? bilder hadde vært helt supert! Ser mer for meg noe lignende dette:

leupdial1502.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ta å surr hvit tape (av god kvalitet) rundt det eksisterende "tårnet", skjær av overflødig tape med en skalpell og skriv inn ønskede intervaller med en tynn tusj. Fungerer godt på de avstandene du skal skyte på. For en "normalpatron" vil det vel holde med 100, 150, 200 og 250. Blinkene er rimelig "store" og man er ikke helt avhengig av å treff eksakt på rett "knepp" Jeg har gjort det sånn på jaktbørsa. Et annet + er at man kan ha beskyttede tår under jakt i kronglete terreng. Billig er det også.

Link to comment
Share on other sites

Var innom J&F i Arendal og spurte tidligere i uka. De konkluderte med at det ville bli billigere og kjøpe ny kikkert enn og bestille CDS.

Har du orginal eska til kikkerten ? Der står det i modellbetegnelsen at det er en CDS variant med CDS tårn inkludert.

Link to comment
Share on other sites

Det ville jeg også gjordt.

Når de serverer deg en historie om at du like godt kan kjøpe deg en ny kikkert da serverer de svada. Et CDS tårn koster fra 60-80$ alt etter til hvilken kikkert det er til. Og som sagt er de fleste VX6 levert med første CDS tårn gratis inkludert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har liten tro på at tidligere eier har cds fra denne. Mest sannsynlig har det aldri blitt bestilt til denne kikkerten. hvis jeg har forstått det riktig, så kjøper man kikkerten og så kan man sende info om kuletype, kaliber og alt det der til Leupold for så og få ferdig beregnede tårn tilbake. Jeg har ikke behov for merking av tårn, da dette kan jeg gjøre selv, men tårna må jeg prøve og skaffe meg på et eller annet vis!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...