Jump to content

Anatomisk grep - S&W K-ramme


samurai

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe et anatomisk grep til min Smith & Wesson model 17 Masterpiece revolver, for å få det beste ut av den med hensyn på presisjon. Sliter med å finne et bra grep med de smale originale grepsplatene. Fant noen forskjellige modeller hos Karl Nill, lurer nå litt på å bestille typen under, det kan jo også monteres på 686-en med L-ramme.

 

Er det noen som kjenner til andre leverandører?

 

SW033_web.copy1.jpg

 

http://www.nill-griffe.com/Products/Mat ... rs_63.html

Link to comment
Share on other sites

Om du har en matchpistol, så regner jeg med at du har fjernet det anatomiske grepet på den. Du vil jo lære deg å holde grepet skikkelig, og ikke ha en hvilepute som hindrer progresjon? :lol:

 

Klart man kan skyte med en mellomting av originalgrep og anatomisk, og at dette vil være en bedring, men jeg er altså ute etter den sistnevnte løsningen. Ja, det ser litt rart ut (i begynnelsen?). Nei, det er ikke særlig egnet for tohåndsskyting eller bæring i hylster. Men jeg mener dette er løsningen som gir best presisjon for enhånds revolverskyting, på samme måte som for pistol. Og grepet bytter man på noen minutter, om man vil skyte på annen måte.

Link to comment
Share on other sites

Om du har en matchpistol, så regner jeg med at du har fjernet det anatomiske grepet på den. Du vil jo lære deg å holde grepet skikkelig, og ikke ha en hvilepute som hindrer progresjon? :lol:

 

Vurderte seriøst å bygge om matchluftpistolen en stund ja, men har lagt luftpistolen på hylla for en stund, så det ligger på is.

 

For å være litt mer "seriøs":

Jeg mener ikke at anatomiske skjefter ikke har sin plass i baneskyting, det jeg sier er at man ikke lærer å håndtere en rekylerende DA-revolver om man skyter med anatomiske skjefter, fordi man ikke trener opp de muskeler og egenskaper som skal til nå man har det anatomiske grepet som en hvilepute.

Link to comment
Share on other sites

At man ikke lærer å skyte med ikke-anatomiske grep kjøper jeg, men når man først har anatomiske grep spiller det vel liten rolle?

 

Har ikke nok erfaring med slikt på revolvere til å si så mye mer, annet enn at du må sjekke hvilken skyting de er laget for. Et grep laget spesifikt for SA-skyting vil neppe være en vinner i feltløypa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...